برپایی نمایشگاه در کتابخانه پستی نیشابور

نمایشگاهی از کاردستی و نقاشی یلدای کوچک من در کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، همزمان با روزهای پایانی پاییز و فرا رسیدن شب یلدا، کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور نمایشگاه «یلدای کوچک من» را برپا کرد.

زهره اکبرآبادی مربی کتابخانه پستی نیشابور با اعلام مطلب فوق گفت: برای سومین سال متوالی و با همراهی بسیار خوب کودکان و نوجوانان روستایی عضو کتابخانه پستی نیشابور، نمایشگاهی از کاردستی ها و نقاشی های یلدایی اعضا در محل مرکز شماره یک نیشابور برپا شده است. در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ اثر از اعضا به نمایش گذاشته شده است.

این آثار با محوریت آئین یلدا و با استفاده از نمادها و نشانه های مربوط به آن، با کمترین امکانات و بهره بردن اعضا از خلاقیت و توان هنری خود ساخته شده اند.

برپایی نمایشگاه در کتابخانه پستی نیشابور

اکبرآبادی افزود: آشنایی با آداب و رسوم گذشته ایرانیان و یادگاران ماندگار فرهنگی و مذهبی و بومی، از جمله رسالت های کانون است که در فعالیتهای مختلف فرهنگی و هنری و ادبی، همیشه مد نظر بوده است. این نمایشگاه هم به همین منظور در کتابخانه پستی نیشابور برای سومین بار برگزار شده تا ضمن آشنایی اعضا با فرهنگ یلدا، با همراهی خانواده های خود به هنر آفرینی بپردازند.

ارسال بسته های کوچک تنقلات یلدایی نیز برای اعضا همراه با امانت کتاب در این روزها انجام شده است تا بچه ها شیرینی طعم یلدا و خواندن کتاب را با هم تجربه کنند.

اکبرآبادی در پایان عنوان کرد: این نمایشگاه از ۲۹ آذر تا ۵ دی برپا خواهد بود و دانش آموزان مدارس که برای فعالیت  بازدید از مرکز در کانون حضور پیدا می کنند، به تماشای آثار می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =