اجرای برنامه‌های متنوع در مراکز فرهنگی هنری استان

همزمان با فرارسیدن آخرین روز فصل پاییز و گرامی‌داشت شب یلدا، مراکز فرهنگی هنری جیم آباد، خواف وطرقبه با برگزاری ویژه برنامه‌ های متنوع، این آیین را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، در مراکز فرهنگی هنری استان ویژه برنامه «شب یلدا» با حضور اعضا برگزار گردید.

رهسپار کردن پاییز، پس از گذراندن طولانی‌ترین شب سال، جشن یلدا را به نمادی از امید به روشنایی و گذشتن از سیاهی بدل کرده است و نیاکان ما این آیین زیبا را برای ما به یادگار گذاشته‌اند تا بهانه‌ایی باشد برای کنار هم بودن و قدر لحظه‌ها را دانستن.

ما نیز یلدا را بهانه‌ای ساختیم برای در کنار هم بودن و پاس داشتن این جشن باستانی و زیبا.

اجرای برنامه‌های متنوع در مراکز فرهنگی هنری استان

مرکز فرهنگی هنری خواف

 ویژه برنامه «شب یلدا» روز چهارشنبه ۳۰ دی‌ماه با حضور ۴۲ نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز خواف در محل سالن نمایش مرکز برگزار شد. در این ویژه برنامه فعالیت‌هایی چون نمایش، سرودهای زیبای محلی، قصه‌گویی، دکلمه‌های زیبا توسط اعضا به مناسبت یلدا، حافظ‌خوانی و ... اجرا شد.

اجرای برنامه‌های متنوع در مراکز فرهنگی هنری استان

مرکز فرهنگی هنری طرقبه

ویژه برنامه «شب یلدا» با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری و مرکز فرهنگی هنری طرقبه و با حضور اعضای شورای شهر و شهردار طرقبه و معاونین شهردار در روز سه‌شنبه ۲۹ آذر در محل مجموعه پارک بهمن با حضور بیش از ۲۷۰ نفر برگزار شد. در این برنامه فعالیت‌هایی چون مسابقه کلمه به کلمه، قصه‌گویی، نقالی و حافظ‌خوانی توسط اعضای کانون و دانش‌آموزان شهر طرقبه اجرا شد.

در حاشیه این ویژه برنامه «بازارچه هنرهای دستی  بانوان توانمند طرقبه» نیز آغاز به کار کرد. این بازارچه از این پس هر سه‌شنبه در پارک بهمن دایر خواهد بود.

اجرای برنامه‌های متنوع در مراکز فرهنگی هنری استان

مرکز فرهنگی هنری جیم آباد

ویژه برنامه «شب یلدا» با حضور ۴۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه در مرکز برگزار شد.

در این ویژه برنامه فعالیت‌هایی چون: قصه‌گویی (مهمان ناخوانده، انارهای آسمانی، گل و سیناور، چادر نورانی)، بازی و سرگرمی (کلاه بازی، گل یا پوچ)، شعر خوانی (برگزیده اشعار حافظ)، معرفی ایام و وقایع (شب یلدا و آشنایی با  آداب و رسوم خاص این شب)، کتاب‌خوانی (به سپیدی برف و به سرخی انار) و بیان خاطرات اعضا در این شب طولانی اجرا شد.

در پایان نیز از اعضای فعال مرکز تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =