دوره آموزشی«آشنایی با بازی‌های رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان دوره آموزشی«آشنایی با بازی‌های رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال در دنیای کودک و نوجوان» را ویژه مربیان مسئول و فرهنگی این مجموعه برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این دوره آموزشی مجازی با شرکت ۷۰ نفر از مربیان مسئول و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای، به‌کارگیری موثر آموخته‌های حضور در فضای مجازی، بهره‌گیری از بازی‌های رایانه‌ای درجهت جذب و پایدارسازی اعضا و هم‌چنین، چگونگی ارایه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در قالب روش‌های خلاقانه و آموزش ‌های غیرمستقیم، از اهداف برگزاری این دوره آموزشی به شمارمی‌رفت.

طی برگزاری دوره آموزشی «آشنایی با بازی‌های رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال در دنیای کودک و نوجوان»، وحید گلستان، از کارشناسان این حوزه به اهمیت بازی‌ها رایانه‌ای در یادگیری بهتر مخاطبان و تعامل با کودکان و نوجوانان پرداخت و از ضرورت طراحی‌بازی‌های مناسب برای مخاطبان سخن‌گفت.

وی درعین‌حال، رفتارگرایی و تعامل را دست‌آورد بازی‌های هدف‌مند دانست و با بیان این‌که در تولید محتوا، فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای دست‌یابی مخاطب به پاسخ‌ ضرورت‌دارد، افزود: برای رسیدن به این هدف، لازم است نقش راهنما را برای کودکان و نوجوانان ایفاکنیم.

وحید گلستان هم‌چنین، از فرصت‌ها و محدودیت‌های این حوزه سخن‌گفت و به معرفی منابع مختلف جهت افزایش آگاهی‌های شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی پرداخت.

براساس این گزارش، به اشتراک‌گذاری دیدگاه‌ها، از دیگر برنامه‌های این دوره آموزشی ۲ روزه محسوب‌می‌شد و مربیان مسئول و فرهنگی کانون پرورش فکری از تجربه‌های خود در حوزه فرهنگ و در مواجهه با نسل کودک و نوجوان صحبت‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =