مهرواره قصه‌گویی "من کشورم را دوست دارم" در گناباد آغاز شد

دبیرخانه دومین مهرواره قصه گویی "من کشورم را دوست دارم" هم‌زمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در شهرستان گناباد آغاز به کارکرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، دبیرخانه دومین مهرواره قصه‌گویی "من کشورم را دوست دارم" هم‌زمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر  با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، فرماندار و مسئولین شهرستان گناباد در شورای اداری این شهرستان آغاز به کارکرد.

مهرواره قصه‌گویی "من کشورم را دوست دارم" در گناباد آغاز شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در آیین رونمایی پوستر و آغاز به کار جشنواره من کشورم را دوست دارم در گناباد، ضمن اشاره به اهمیت بازیابی هویت دینی و ملی، قدمت فرهنگی و تاریخی شهر گناباد همچون قنات ها و عروسک های معروف  افزود: مهم‌ترین محورهای جشنواره قصه‌گویی مزبور را احیای قصه‌های بومی، سرباز وطن با محوریت شهید سلیمانی، ایران‌دوست داشتنی، پرچم ایران (اهمیت و جایگاه پرچم ایران) و همچنین هویت و آداب‌ورسوم محلی شهرستان‌های استان خراسان رضوی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی از نقاط مختلف خراسان رضوی به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود، ادامه داد: آیین اختتامیه و تجلیل از برترین‌ها سوم خردادماه سال آینده و هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در گناباد برگزار خواهد شد.

ابراهیم زره ساز افزود: این جشنواره در رده‌های سنی کودکان ۶ تا ۱۱ سال و نوجوانان سنین ۱۱ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان رضوی در ادامه از اعزام تماشاخانه سیار رضوی همراه با ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری با محوریت ایام پیروزی انقلاب، جشن‌های دهه فجر و معرفی شخصیت‌های مؤثر انقلابی و ملی در قالب تئاتر، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم و ... به گناباد خبر داد.

مهرواره قصه‌گویی "من کشورم را دوست دارم" در گناباد آغاز شد

رضا نصیری فرماندار گناباد ضمن با اشاره به پتانسیلهای فرهنگی و هنری و اجتماعی این شهرستان گفت: معرفی ظرفیتهای شاخصی مانند وجود قنات قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی، جایگاه بقعه امام زاده محمد عابد (ع) در کاخک و معرفی علامه بهلول گنابادی در قالب جشنواره قصه گویی دارای اهمیت است.

رضا نصیری در این جلسه همچنین خواستار توسعه کمی و کیفی فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناباد در سایر شهرهای تابعه مانند بیدخت، روشناوند و کاخک شد.

دومین مهرواره قصه گویی «من کشورم را دوست دارم» از ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ لغایت ۳ خرداد ۱۴۰۲ با محوریت شهرستان گناباد برگزار می شود.

مهرواره قصه‌گویی "من کشورم را دوست دارم" در گناباد آغاز شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =