برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه مسابقه نقاشی «خانواده من» در کرج

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با همکاری حوزه‌ی هنری این استان، آیین تجلیل از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع «خانواده من» را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز  فراخوان این مسابقه، مهر ماه ۱۴۰۱ همزمان با گشایش نمایشگاه کودکان البرز منتشر شد .

بر این اساس کودکان ۴ تا ۱۱ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانستند آثار خود با موضوعات مهربانی، محبت و احترام در محیط خانواده، کتاب و کتابخوانی در محیط خانواده، ورزش، سلامت و تندرستی در محیط خانواده، عبادت، نیایش و دعا در محیط خانواده و فرهنگ زیارت بقاع متبرکه در محیط خانواده، شرکت در جشن های دینی و مذهبی همراه خانواده، شرکت در مراسم عزاداری مذهبی همراه خانواده، همکاری و کمک در محیط خانواده، تحصیل علم و دانش در محیط خانواده، قناعت و پس انداز در محیط خانواده، توجه به هنر، آثار هنری و هنرآموزی در محیط خانواده، خانواده پرجمعیت به جای خانواده کم جمعیت و فرهنگ کار، تولید محصول و درآمدزایی در محیط خانواده را با تکنیک آزاد جهت شرکت در مسابقه به دبیرخانه این رویداد،  واقع در واحد هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، ارسال کنند.

 طبق این گزارش، در پایان مهلت ارسال آثار، ۳۰۵ اثر به دبیرخانه رسید که از این تعداد ۲۸۰ اثر در بخش کودک و ۳۶ اثر در بخش نوجوان داوری شدند که هیئت داوران این جشنواره متشکل از علی رضا کریمی و خسرو عباسی از کارشناسان حوزه‌ی هنری استان و ندا ساعی کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، پس از بررسی و پایش اولیه ۴۰ اثر را شایسته‌ی راهیابی به نمایشگاه دانستند و در نهایت ۱۰ اثر، ۶ اثر در بخش کودک و ۴ اثر در بخش نوجوان، برگزیده شده و در آیین گشایش نمایشگاه، با اهدای لوح تجلیل و هدایایی تجلیل شدند.

برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه مسابقه نقاشی «خانواده من» در کرج

زینب رضاقلی، آرام چشمه فیروز، کیارش اکبر پناه، روشنا زمردی عزت، آرشیدا بنده علی و سحر اکبری، برگزیدگان بخش کودک و پرهام خیری، سها قهرمانی پور، کوثر رجب زاده و مهرنگار حاجی قاسمی، برگزیدگان بخش نوجوان این جشنواره بودند.

در این آیین همچنین از تمامی کودکان و نوجوانانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته بود و داوران این آثار نیز  با اهدای لوح و جایزه تجلیل شد.

برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه مسابقه نقاشی «خانواده من» در کرج

اسامی کودکان و نوجوانانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته بود

 بیانیه‌ی هیئت داوران مسابقه‌ی نقاشی «خانواده‌ی من»

برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه مسابقه نقاشی «خانواده من» در کرج

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز، در سخنانی در آیین تجلیل از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه نقاشی خانواده‌ی من ضمن تشکر از حضور کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان و مسؤولانی که برای حضور در جمع این هنرمندان کوچک وقت گذاشته‌اند گفت:مشارکت با حوزه‌ی هنری تجربه‌ی بسیار خوبی بود و نتایج بسیار خوبی را نیز دریافت کردیم.

این مقام مسؤول این مسابقه را فرصت خوبی برای آن دانست که کودکان و نوجوانان با تمرکز و دقت بیشتری به محیط خانواده توجه کرده و از زوایای مختلف به این موضوع بنگرند.

فلاح افزود ما نیز با بررسی این آثار می توانیم زاویه نگاه کودکان و نوجوانان   و نیازهای آنان را تشخیص داده و فعالیت‌های هر چه بهتری را  برای رشد این عزیزان برنامه‌ریزی کنیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان سخنانش نقاشی را یکی از فعالیت‌های جذاب و اثر بخش و مورد توجه مخاطبان در کانون معرفی کرد.

برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه مسابقه نقاشی «خانواده من» در کرج

محمد مهرابی، رییس حوزه‌ی هنری استان نیز به عنوان دومین سخنران این برنامه ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع هنرمندان کوچک و خوشامد به جمعی از مسؤولان و هنرمندان استان گفت خوشحالم که امروز اتفاقی رخ داده است که ما کمتر شاهد آن هستیم، جمع شدن هنرمندان کوچک در کنار یکدیگر.

وی در ادامه افزود این نمایشگاه فرصتی است تا خانواده  و مسائل مختلف آن مانند عشق، اعتماد و ... را از زاویه‌ی دید و نگاه کودک ببینیم.

رییس حوزه‌ی هنری استان این نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای بزرگسالان و مسؤولان دانست و  ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از آثار تولید شده، محصولات جدیدی متناسب با خواست بچه‌ها  برای کودکان و نوجوانان خلق شود.

پخش نماهنگ تلاوت قرآن مجید، سرود جمهوری اسلامی، معرفی اجمالی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز و  سرودی با محتوای میهن دوستی از حوزه‌ی هنری و اجرای شعر «خانواده» توسط ماهور و مهرتا علیا از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شعرخوانی الینا اسماعیلی از اعضای کودک مرکز شماره ۳ کانون کرج، قرائت بیانیه هیئت داوران توسط ندا ساعی، کارشناس هنری کانون و نماینده داوران،  از دیگر بخش‌های این آیین بود که عصر روز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱، همزمان با ششمین روز دهه‌ی فجر،  با حضور جمعی از مسؤولان استان از جمله رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دانشگاه فرهنگیان، حوزه هنری و دهقانی هنرمند جوان خط و نقاشی کشور ، همکاران کانون و حوزهی هنری و جمعی از  خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند،در سالن اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه مسابقه نقاشی «خانواده من» در کرج

لازم به توضیح است که این ویژه برنامه به صورت زنده از صفحه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شبکه شاد پخش شد.

علاقه‌مندان به بازدید از  این نمایشگاه می‌توانند تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ به گالری هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در کرج، گلشهر ویلا، بلوار مصطفی خمینی، جنب بوستان پدر،مراجعه کنند.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =