نشست تخصصی قصه‌گویی در کانون سمنان

نشست تخصصی اعضا و مربیان انجمن قصه‌گویی هم‌زمان با ایام‌الله دهه‌ی فجر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، سکینه پارسا کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و نماینده انجمن قصه‌گویی کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری نشست تخصصی اعضا و مربیان با دعوت از نادر کامجو پیشکسوت فرهنگی و مروج قصه‌گویی، حسن صبری نماینده مهد کرامت و جمعی از مسئولان فرهنگی در عصر سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ هم‌زمان با هفتمین‌روز از دهه‌ی فجر در سالن کوثر سمنان، خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به هنر و فن قصه‌گویی در این جلسه با راهنمایی فاطمه خلیلی‌افراتختی قصه‌گو و مربی فرهنگی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان در راستای موضوع «قصه از آغاز تا پایان»؛ ضمن پرداختن به قصه‌های انقلاب، درباره‌ی چگونگی روایت قصه‌های تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، گفت‌وگو کردند.

نشست تخصصی قصه‌گویی در کانون سمنان

خلیلی در ادامه با اشاره به بایدها و نبایدهای انتخاب محتوا در قصه درخصوص پرهیز از کلیشه‌ها، حذف تفکیک جنسیتی در قصه‌های خاص و چگونگی پرداخت شخصیت منفی در قصه‌ها، قصه‌ی محله‌ها و تجربه‌ی زیست قصه‌گو، شناخت اوج قصه و اهمیت حادثه در قصه‌گویی، مطالبی بیان کرد.

نشست تخصصی قصه‌گویی در کانون سمنان

مهمان انجمن قصه‌گویی کانون سمنان در پایان سخنانش بر توجه اعضا به حوادث پیرامون، مطالعه گسترده و دیدن و شنیدن قصه‌های مختلف، تأکید و با اشاره به برگزاری دومین کنگره‌ی بزرگ سه‌هزار شهید استان سمنان از اعضای انجمن برای شرکت در بخش قصه‌گویی دعوت کرد.

نشست تخصصی قصه‌گویی در کانون سمنان

گفتنی است، در بخشی از این نشست، «قصه‌ی سیب» با موضوع دفاع مقدس توسط محترم ترحمی قصه‌گوی برگزیده بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در بیست‌وچهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، روایت شد.

نشست تخصصی قصه‌گویی در کانون سمنان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =