دومین کارگاه تخصصی داستان‌نویسی «جلال آل احمد» برای نوجوانان کرمانشاهی

دومین کارگاه از سلسله کارگاه‌های دوره‌ی تخصصی داستان‌نویسی «جلال آل احمد» با موضوع خلاقیت داستانی ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه در فرهنگسرای آفرینش برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، دومین کارگاه دوره‌ی تخصصی داستان‌نویسی «جلال آل احمد» برای نوجوانان پسر و دختر کرمانشاهی برگزار شد. محمد خیاط‌زنجانی، مدیر کل کانون استان گفت: دومین کارگاه تخصصی از سلسله کارگاه‌های دوره‌ی تخصصی داستان‌نویسی «جلال آل احمد» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه فرهنگی هنری پرنیان دیبای هنر بیستون کرمانشاه با موضوع خلاقیت داستانی برگزار شد.

دومین کارگاه تخصصی داستان‌نویسی «جلال آل احمد» برای نوجوانان کرمانشاهی
مدرس این کارگاه در روزهای پنجشنبه ۲۰ و جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ دکتر مریم جلالی نویسنده و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همچنین عضو شورای ارزیابی کتب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود. زنجانی افزود: در کارگاه دوم که با محوریت خلاقیت داستانی شکل گرفت، نوجوانان با زاویه دید، زیبایی‌شناسی، هنجارشکنی، ادبیت، نظم و نثر، سبک نوشتاری، حشوهای زبانی، ایجاد گره و... آشنا شدند. علاوه بر این نوجوانان نویسنده ضمن انجام تکالیف ارائه شده توسط مدرس دوره در خصوص نوشتن خلاق در داستان‌نویسی به خوانش آثار خود پرداخته و دکتر جلالی مدرس دوره ویژگی‌های سبک نوشتاری و پتانسیل‌های قلمی هر نوجوان را توصیف و شرح داد و آن‌ها را به ادامه‌ی مسیر نوشتن در آن حوزه‌ها تشویق و ترغیب نمود. همچنین در این دوره نوجوانان نویسنده ضمن خوانش کتاب «۱۰۰۱ پیشنهاد درخشان برای نویسندگی» اثر ترجمه دکتر مریم جلالی با پیشنهادهایی برای داستان‌نویسی آشنا شدند. 

دومین کارگاه تخصصی داستان‌نویسی «جلال آل احمد» برای نوجوانان کرمانشاهی

دومین کارگاه از دوره‌ی تخصصی داستان‌نویسی «جلال آل احمد» روزهای پنجشنبه ۲۰ و جمعه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ صبح‌ها برای گروه دختران و بعدازظهرها برای گروه پسران برگزار شد.
دوره‌ی تخصصی داستان‌نویسی «جلال آل احمد» به مدت چهار هفته با حضور اساتید برجسته کشور برای نوجوانان نویسنده‌ی کرمانشاهی در محل فرهنگسرای آفرینش و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه فرهنگی هنری پرنیان دیبای هنر بیستون تشکیل خواهد شد.

دومین کارگاه تخصصی داستان‌نویسی «جلال آل احمد» برای نوجوانان کرمانشاهی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =