کانون، دبیر شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش گیلان شد

پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش با پیگیری مصوبات جلسه‌های گذشته، ترسیم چشم‌انداز برنامه‌ها و انتخاب کانون پرورش فکری به‌عنوان دبیر این شورا همراه‌شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش گیلان ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت برگزارشد.

این جلسه که در ادامه نشست‌های هم‌اندیشی مدیران مجموعه‌های فعال در حوزه نظام‌آموزشی استان و براساس مصوبات سی‌وششمین  اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور صورت‌گرفت، با نگاه به مصوبات جلسه‌های گذشته ‌آغاز شد و با طرح موضوع‌های مهم و ترسیم افق‌های پیش‌رو از سوی مسئولان  آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری، دانشگاه فرهنگیان و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به انجام‌رسید.

سرپرست کانون پرورش فکری استان گیلان در آغاز این جلسه به تشریح برنامه‌های یک ماهه گذشته این مجموعه فرهنگی پرداخت و با اشاره به نقش‌آفرینی کانون به‌عنوان ‌مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وچهارمین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی گفت: فعالیت‌های تبیینی و تشریح دست‌آوردهای نظام برای همگان، به ویژه نسل کودک و نوجوان، نقطه عطف این برنامه‌ها به‌شمارمی‌رفت.

کانون، دبیر شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش گیلان شد
سید جلیل میرعظیمی،سرپرست کانون پرورش فکری گیلان

سیدجلیل میرعطیمی هم‌چنین، تعامل با دستگاه‌های عضو کمیته را در اجرای جشن طلوع فجر چهل‌و چهارم، برگزاری یادواره شهدای کودک و نوجوان و جشن انقلاب به ترتیب با عناوین«فراتر از شکفتن» و «بهارانه دربهمن» را خاطرنشان‌کرد و با اشاره به استقبال گسترده کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها از فعالیت‌های فجرانه در مراکز فرهنگی هنری کانون اظهارکرد: حضور در راهپیمایی جشن انقلاب و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مسیر راه‌پیمایی مردمی یوم‌الله ۲۲ بهمن، گویای توفیق  فعالان عرصه فرهنگ بود.

اجرای طرح کانون‌مدرسه در ۱۱مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در  سطح استان و همراهی آموزش و پرورش برای پیش‌برد این طرح هدف‌مند، ازدیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه این مسئول فرهنگی قرارداشت.

وی هم‌چنین از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «یک روز خوب مدارس با کانون» صحبت‌کرد و تحقق این مهم را فرصت‌سازی برای حضور حداکثری و بهره‌گیری هرچه بهتر دانش‌آموزان مدارس از فعالیت‌های کانون دانست.

میرعظیمی صحبت‌های خود را با تاکیدی دوباره بر ضرورت هم‌گرایی فعالان فرهنگی و اهمیت برگزاری نشست شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش به‌پیش‌برد و پیشنهادداد تا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور هماهنگ‌سازی برنامه‌ها و پیگیری مصوبات، دبیری این شورا را برعهده‌داشته‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان هم با ابراز خرسندی از برگزاری مستمر و موثر این نشست‌ها گفت: جلسه مسئولان دستگاه‌های متولی نظام آموزشی استان رخداد مبارکی است و مجموعه تحت مدیریت خود را متعهد به مصوبات این هم‌نشینی‌ها می‌دانم.

کانون، دبیر شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش گیلان شد
محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان

محمد فائزی در ادامه، آغاز هفته تربیت اسلامی از ۸ اسفند ۱۴۰۱ را یادآورشد و با مهم توصیف‌کردن  مناسبت‌های ملی و اسلامی اظهارکرد: برهرکس که در فضای ایران اسلامی و مجموعه آموزشی این نظام مقدس تنفس‌می‌کند لازم است نسبت به جاری‌سازی روح آموزه‌های دینی در کالبد فعالیت‌های فرهنگی اهتمام‌داشته‌باشد.

تشریح روند مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش و هم‌چنین، ضرورت بهره‌گیری از مواهب خدادادی برای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از هدر رفت فرصت‌های فرهنگی، از دیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه فائزی قرارداشت و وی با اشاره به راه‌اندازی «نهضت درختکاری» در زمین‌های تحت مدیریت آموزش و پرورش گفت: همراه‌سازی دانش‌آموزان و غنی‌سازی فعالیت‌های زیست‌محیطی، از اهدافی‌است که در اجرای این طرح دنبال‌می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان هم صحبت‌های خود را اشاره به افتتاح ۴ مدرسه در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی آغازکرد و حضور استاندار در آیین‌های گشایش را بیانگر نگاه ویژه مسئولان به امر مدرسه‌سازی خواند.

کانون، دبیر شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش گیلان شد
علی دقیق، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان

علی دقیق در ادامه به الزامات فروش املاک مازاد پرداخت و با تاکید بر اثربخشی اجرای این طرح بر اقتصاد کشور افزود: تحقق این امر علاوه‌بر درآمدزایی، نقش‌ به‌سزایی در جلوگیری از تعرض غیر به املاک دولتی ایفامی‌کند.

ضرورت اعلام هزینه‌کرد فروش املاک مازاد و هم‌چنین، کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز، ازدیگر مواردی بود که دقیق به آن اشاره داشت و وی درپایان با خاطرنشان‌کردن نگاه همکاران این مجموعه به ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس اظهارکرد: لبخند کودکان، بهترین رهاورد این تلاش‌های شبانه‌روزی است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گیلان هم از حاضران در این جلسه بود با مهم ارزیابی‌کردن نشست شورای مدیران آموزش و پرورش گفت: لازم است جریان‌سازی و خاطرنشان‌کردن دست‌آوردهای این هم‌نشینی و هم‌گرایی به تصمیم‌گیران کشوری و استانی، در دستور کار قرارگیرد.

کانون، دبیر شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش گیلان شد
ابراهیم صفری، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان 

ابراهیم صفری از فعالیت دبیرخانه این شورا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز حمایت کرد و راه‌اندازی دبیرخانه را گامی در جهت پیگیری  موثر مصوبات قلمدادکرد.

لزوم اجرای دقیق مصوبات شورای مدیران آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف دستگاه‌های عضو این شورا و رایزنی مدیران این مجموعه با مسئولان درجهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی استان، از دیگر موضوع‌هایی بود که ابراهیم صفری برآن تاکیدداشت.

پایان‌بخش این نشست نیز مرور مصوبات بود و مقرر شد اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان میزبانی جلسه آتی این شورا را برعهده‌داشته‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =