دومین جلسه‌ی شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش برگزار شد

دومین نشست شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش با پیگیری مصوبات جلسه‌ی گذشته، ترسیم چشم‌انداز برنامه‌ها و فعالیت‌ها در سال آینده در کانون پرورش فکری استان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش استان در محل سالن جلسات اداره کل کانون با حضور سیدامیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش، ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا دیمه‌کار سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان، جاسم حسین‌پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و تقی‌زاده دبیر شورای آموزش و پرورش برگزار گردید.

این جلسه که در ادامه نشست‌های هم‌اندیشی مدیران مجموعه‌های فعال در حوزه نظام‌آموزشی استان و براساس مصوبات سی‌وششمین  اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور صورت‌گرفت و با طرح موضوع‌های مهم و ترسیم افق‌های پیش‌رو از سوی مسئولان  آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری، دانشگاه فرهنگیان و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به انجام‌رسید.
 

دومین جلسه‌ی شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش برگزار شد

شوشتری ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسات و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی حوزه کودک و نوجوانان گفت: مهدکودک‌ها نقطه‌ی آغاز تربیت کودک و نوجوان است و دنیایی وسیع و بکر است که نیاز بسیار به توجه و رسیدگی دارد. ما می‌توانیم با تمرکز بر تربیت نیروی توانمند و آگاه با همراهی کانون پرورش آن را غنی و هدفمند سازیم. ایشان همچنین از پیشنهاد مدیر کانون در خصوص تهیه بسته‌های اجرایی مناسب برای زنگ بازی در مدارس ابتدایی که پیشنهاد ارزنده‌ایی است استقبال کرده و اجرای آن را ضروری دانست.

وی با اشاره به رو به اتمام بودن سال تحصیلی 1402-1401 گفت: تا آغاز سال تحصیلی آینده با همفکری و همراهی کانون و برگزاری جلسات مداوم شورای هماهنگی آموزش و پرورش می‌توانیم از ظرفیت کانون، فعالیت‌های آن در قالب طرح "کانون مدرسه" و مربیان توانمند این اداره کل بهره برده و بر اثربخشی فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش بپردازیم.

دومین جلسه‌ی شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش برگزار شد

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون ضمن عرض تبریک  اعیاد  شعبانیه گفت: ایجاد و راه‌اندازی شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش استان ایده بسیار خوبی بود که به همت وزارت آموزش و پرورش انجام شد و منشا اتفاقات خیر و مبارکی برای کودکان و نوجوانان کشور خواهد بود.

ایشان با اشاره به ظرفیت‌های متعالی و اثربخش کانون گفت: بخش مکاتبه‌ای کانون با سابقه‌ای طولانی و پرورش نویسندگان مطرح کشور با هدف پرورش استعداد و طبع نوشتن کودکان و نوجوانان می‌تواند به عنوان یکی از سرفصل‌های برنامه «نصیب آموزشی» علی الخصوص برای کودکان و نوجوانان عشایر استان که دارای طبعی لطیف، خلاقیتی ستودنی و خیالی بی‌نظیر هستند، راهگشا باشد تا بتوانیم استعدادهای پنهان این قشر از جامعه را کشف، پرورش و توسعه دهیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به توانایی سرمایه‌های اساسی کانون که مربیان توانمند و متفاوت آن است گفت: می‌توانیم از این ظرفیت در راستای تربیت معلمانی متفاوت برای نسل امروز استفاده کنیم. وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ی ایجاد شده بین کانون و آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح اول آموزش معلمان منطقه تبادکان با موفقیت انجام شد و می‌تواند این حرکت ادامه‌دار باشد چرا که مربیان کانون با توجه به وجود مهارت‌های متفاوتی همچون نوشتن خلاق می‌توانند با آموزش تکنیک‌ها و روش‌های کانونی به حل مشکلات روخوانی، املا و انشای کودکان و نوجوانان بپردازیم و این مهم می‌تواند از طریق دانشگاه فرهنگیان بصورت ریشه‌ای و پایدار اتفاق بیفتد.

در ادامه زره‌ساز با تشریح واحد پستی، تماشاخانه سیار و مراکز سیار کانون استفاده از این ظرفیت‌ها را با توجه به نیاز کودک امروز ضروری دانست و برنامه‌های آن را در دستور کار جلسه قرار داد.

زره‌ساز به تجهیز مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ مشهد به عنوان مرکز تخصصی فیلمسازی نوجوان اشاره کرد و آن را بستر مناسبی برای پرورش استعدادهای نوجوانان مستعد و علاقمند به این حوزه دانست و در راستای بهره‌برداری موثر از آن برنامه‌های اجرایی خود را اعلام کرد.

 مدیر کل کانون استان با اشاره به پارک‌های موضوعی در سراسر دنیا گفت: بخش عظیمی از دغدغه امروز هویت کودک و نوجوان است بخصوص متناسب با فرهنگ شهر مشهد و به همین منظور پیشنهاد می‌گردد یک پارک موضوعی با ضرورت هویت دینی و سیره امام رضا (علیه السلام)  و با محوریت کودک و نوجوان راه‌اندازی شود.

محمدرضا دیمه‌کار سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان نیز با اشاره به نقش کلیدی و موثر نیروی انسانی گفت: اگر بتوانیم معلمانی خلاق و باانگیزه تربیت کنیم می‌توانیم نسلی خلاق و پویا داشته باشیم. دانشگاه باید بتواند با کمک خیرین به تجهیز و نوسازی بپردازد تا بتوانیم نیروی انسانی مناسب نسل امروز را تربیت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =