انجمن‌های تخصصی کانون گیلان درحال برگزاری است/ هم‌نشینی اعضای نوجوان با صاحب‌نظران

انجمن‌های تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حضور مدرسان آگاه و اعضای علاقه‌مند این مجموعه درحال‌برگزاری‌ است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، انجمن‌های تخصصی کانون پرورش فکری که با هدف هم‌نشینی کودکان و نوجوانان با شخصیت‌های آگاه و صاحب‌نظران عرصه‌های مختلف صورت‌می‌گیرد، با برپایی انجمن‌های «سرود»، «هنرهای نمایشی» و «عکاسی» درمرکز فرهنگی هنری کانون لاهیجان ادامه‌یافت.

تشویق نوجوانان علاقه‌مند و فراهم‌سازی امکان ظهور و بروز توان‌مندی‌های اعضای انجمن‌ها درسایه بهره‌گیری از دانش مدرسان و هم‌افزایی با اعضای دیگر مراکز فرهنگی هنری این مجموعه، از دیگر اهداف برپایی این‌انجمن‌ها محسوب‌می‌شد.

گردهم‌آیی اعضای انجمن هنرهای نمایشی

نشست اعضای انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حضور بهمن صادق‌حسنی، از هنرمندان گیلانی و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون برگزارشد.

انجمن‌های تخصصی کانون گیلان درحال برگزاری است/ هم‌نشینی اعضای نوجوان با صاحب‌نظران

صادق‌حسنی در این گردهم‌آیی که با موضوع «خلاقیت ‌در بازیگری» صورت‌گرفت، به تفاوت‌های نوشتار با گفت‌وگو و محاوره اشاره و از ضرورت جانمایی علائم نگارشی در گفتارصحبت‌کرد.

میهمان برنامه هم‌چنین، از اهمیت سکوت به‌هنگام و مناسب در اجرا سخن‌گفت و نقش این مهم را در ایجاد هیجان و تعلیق ذهن ‌مخاطب، موثر و اثربخش خواند.

این هنرمند گیلانی درعین‌حال، بر ضرورت خلاقیت‌ورزی در عرصه هنر تاکیدکرد و با تبیین این موضوع که خلاقیت از ذهن‌ خلاق بازیگر سرچشمه‌می‌گیرد و درقالبی هنرمندانه ارایه‌می‌شود، گفت: لازم است، بازیگر نگاه متفاوت از دیگران داشته‌باشد و با تمرین و ممارست به پرورش ذهن خلاق و گسترش نیروی تخیل خود کمک‌کند.

او درهمین‌حال شناخت رنگ، روان‌شناسی مخاطب، مطالعه و تماشای آثار فاخر را لازمه موفقیت در عرصه فعالیت‌های نمایشی دانست و به حاضران توصیه‌کرد برای توفیق هرچه بیش‌تر، پذیرش نقش‌های کوتاه، تمرین برای بداهه‌گویی و اجرای نمایش‌های خلاق را در اولویت برنامه‌های خود قراردهند.

نشست اعضای انجمن عکاسان نوجوان

نشست اعضای انجمن عکاسی کانون پرورش فکری استان هم با حضور آناهیتا آروان، کارشناس ارشد پژوهش، نویسنده، منتقد و مدرس شکل‌گرفت.

انجمن‌های تخصصی کانون گیلان درحال برگزاری است/ هم‌نشینی اعضای نوجوان با صاحب‌نظران

عکاسی آیینی نیز موضوع محوری سی‌وسومین نشست اعضای این انجمن محسوب‌می‌شد و میهمان برنامه برهمین اساس نیز صحبت‌های خود را با تمرکز بر مفهوم «آیین» آغازکرد.

آروان، آیین‌های ملی‌ و مذهبی را در تشریح این مفهوم مورد توجه قرارداد و در این میان به واکاوی برخی آثار مطرح و شناخته‌شده این حوزه پرداخت.

 اهمیت قالب‌بندی، ضرورت حس‌آمیزی مناسب و پرهیز از ارایه مفاهیم پراکنده، دیگر موضوع‌هایی بود که این نویسنده و منتقد برآن تاکیدداشت.

وی صحبت‌های خود در این نشست را با پاسخ‌گویی به پرسش‌های حاضران و تاکید بر لزوم جستجوگری به‌پیش‌برد و گفت: «چنانچه در سایه این تلاش‌ها اثری خلق ‌نشود، دست‌کم به افزایش مخاطبان آثار هنری که دست‌آورد بزرگی‌است، منجر خواهدشد.»

هم‌نشینی اعضای انجمن سرود کانون گیلان

انجمن سرود اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم با موضوع محوری«تمرین صدا و سرود» برپاشد.

انجمن‌های تخصصی کانون گیلان درحال برگزاری است/ هم‌نشینی اعضای نوجوان با صاحب‌نظران

منیژه واحد قاضیانی، هنرمند و مربی‌ هنری کانون استان گیلان نیز میهمان برنامه بود و این هم‌نشینی را با تمرکز بر فعالیت‌های تمرینی و عملی به‌پیش‌برد.

تقسیم حاضران به گروه‌های ۱۰ نفره  جهت تمرین صدا و تنفس، نُت‌خوانی و اجرا با استفاده از موسیقی فولکلور، از جمله برنامه‌های نشست اعضای انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌شمارمی‌رفت.

خاطرنشان‌می‌شود، این انجمن‌ها روز پنج‌شنبه، ۴ اسفند ۱۴۰۱ به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان لاهیجان برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =