درخشش کانون خراسان رضوی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی

نمایش " دیواکولا " از تولیدات مرکز تخصصی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی با کارگردانی محمد جهانپا علاوه بر دریافت جایزه در بخش‌های مختلف، برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی هرمزگان شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، آیین پایانی سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، ۹ اسفندماه، با حضور ۵ استان و ۱۰ اثر در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد و نمایش «دیواکولا» از تولیدات مرکز تخصصی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزیده این دوره از جشنواره شد.

نمایش «دیواکولا» از تولیدات مرکز تخصصی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با کارگردانی محمد جهانپا موفق به کسب جایزه در بخش های کارگردانی، موسیقی، طراحی و دوخت لباس، گریم، نمایشنامه‌نویسی و بهترین بازیگر مرد این جشنواره شد و هیئت داوران این اثر را به‌عنوان نمایش برگزیده بخش صحنه‌ای به بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) معرفی کردند.

این نمایش که پیش‌تر در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز حضور داشته است؛ باهدف ترغیب کودکان به کتاب و کتاب‌خوانی تولید شده است.

بر همین اساس در بخش نمایش برگزیده و کارگردانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «محمد جهان‌پا»، و در بخش موسیقی و طراحی صحنه همین جایزه‌ها به صورت جداگانه به «امید سنجرموسوی»  و «مهدی شریفی» به‌عنوان برگزیده اهدا شد.

موسیقی

هیئت داوران در بخش موسیقی از محمدعلی رفیعی تقدیر به عمل آورد.

طراحی و دوخت لباس

در بخش طراحی و دوخت لباس لوح تقدیر و جایزه نقدی به طراح لباس نمایش «دراکولا»  زینب رشتی اهدا شد.

گریم

هیئت‌داوران با اهدای لوح و هدیه نقدی از نمایش «دیواکولا» آناهیتا موسوی از استان خراسان رضوی تقدیر به عمل آورد.

بازیگری مرد

هیئت‌داوران تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بازیگر نمایش «دیوالکولا» فرشاد قاسمی اهدا شد. همچنین از محمدتقی نژاد تقدیر به عمل آورد.

 نمایشنامه‌نویسی

هیئت‌داوران تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و مبلغ نقدی به نویسنده نمایش «دیواکولا» عماد نصرآبادی اهدا شد.

کارگردانی

همچنین هیئت داوران کسب مقام دوم و لوح تقدیر و مبلغ نقدی به کارگردان نمایش «دیواکولا» محمد جهانپا اهدا کرد.

یادآور می‌شود؛ هیئت داوران سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی که از ششم تا نهم اسفند در بندرعباس برگزار شد شامل «سید حسین فدایی‌حسین»، «مجید قناد» و «علی رضایی» بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =