قم به قطب توسعه ارزش‌های دینی از راه هنر تبدیل شود

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری با حضور در مرکز شماره ۷ کانون استان قم با مدیرکل و تعدادی از کارشناسان و مربیان این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح در جریان این سفر ضمن آشنایی با مراکز قم و وضعیت جاری آن‌ها، به مشکلات، ایده‌ها و دغدغه‌های بیان شده از سوی کارشناسان و مربیان گوش سپرد.

او در مرکز شماره ۷ کانون قم گفت: قم باید به قطبی برای نشست‌های مذهبی و توسعه ارزش‌های دینی از راه هنر تبدیل شود.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز مطالعات راهبردی کودک و نوجوان و مرکز رصد حوزه کودک و نوجوان در سال پیش‌رو خبر داد.

معاون فرهنگی کانون در ادامه هدف از راه‌اندازی مرکز رصد را بررسی بخش‌های مختلف جامعه از منظر مراقبت از کودک و نوجوان و راه‌اندازی مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان برای توانمندسازی مربیان کانون و انتقال تجربه به مجموعه‌های بیرونی عنوان کرد.

فلاح بیان کرد: طرح‌های بسیارخوبی برای بهره‌گیری از ظرفیت مربیان کانون و تجربه و نگاه کانونی مربیان برای تصمیم‌گیری‌ها داریم.

قم به قطب توسعه ارزش‌های دینی از راه هنر تبدیل شود

وی تصریح کرد: ۵۰۰ عنوان کتاب از سوی انتشارات کانون در حال چاپ است که این کتاب‌ها به‌زودی به کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری تزریق خواهد شد.

فلاح در پایان گفت: قصد داریم که نوجوانان را به سمت کنش‌گری‌های اجتماعی سوق دهیم و آنها را با شناخت مسأله، تحلیل و حل مسأله آشنا کنیم.

فهیمه نیکزاد مشاور مدیرعامل کانون نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از اتفاق‌های خوبی که در کانون قم رقم خورده است بیان کرد: دغدغه‌مندی مربیان باعث افتخار است و نگاه کلان کانون پرورش فکری استفاده از خردجمعی است.

وی افزود: همفکری و مشورت وقتی موثر و منتج به نتیجه است که از دل اندیشه و رویکردهای در میدان به لایه‌های بالاتر منتقل شود.

در ابتدای این نشست نیز مدیرکل کانون استان قم با بیان گزارشی از افزایش تعداد اعضا و فعالیت مراکز کانون در استان گفت: این اقدام علاوه بر رشد درآمدی، در مهارت‌افزایی و پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان تاثیر به‌سزایی داشته است.

محمد غفاری سپس با اشاره به اضافه شدن دو شهرستان جدید به استان قم بر لزوم خدمت‌رسانی کانون در این مناطق که با رشد سریع جمعیت همراه است، تاکید کرد.  

وی افزود: کانون استان در این مدت فعالیت‌های اثرگذاری را فراتر از فضای مراکز کانون و در سطح شهر به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی انجام داده است.

قم به قطب توسعه ارزش‌های دینی از راه هنر تبدیل شود

مدیرکل کانون استان قم ادامه داد: حضور تریلی سیار در استان قم به مدت ۲۱ روز در سال جاری و بیش از ۵۰ اجرا در مدت زمان حضور و همچنین اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری در مناطق محروم و روستاها موید این موضوع است.

غفاری اظهار کرد: تقویت ارتباط کانون پرورش فکری با دستگاه‌های استان، ارتباط با هنرمندان و افراد اثرگذار حوزه کودک و نوجوان در استان برای تولید آثار هنری مانند نمایش، توجه به ظرفیت‌های ویژه‌ای چون سرود و بازگشایی مجدد سینما کانون، از دیگر حرکت‌های مثبتی است که در کانون استان قم شکل گرفته است.

این نشست با حضور فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فهیمه نیکزاد مشاور مدیرعامل،  محمد غفاری مدیرکل استان قم و کارشناسان ستادی، مسئولان مراکز فرهنگی و نمایندگانی از مربیان فرهنگی، هنری و ادبی استان روز سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ در مرکز شماره ۷ کانون این استان برگزار شد.

یادـوری می‌شود اهمیت تقویت مرکز پژوهش‌های دین و کودک در پردیسان، استقبال قابل توجه اعضای نوجوان از فعالیت‌ها به واسطه نقش‌آفرینی این اعضا در اجرای فعالیت‌ها و تعامل با مراکز آموزشی قم، آموزشگاه‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز از موضوع‌هایی بود که کارشناسان و مربیان حاضر در جلسه به آن اشاره داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =