استفاده از فناوری‌ها را ارتقاء می‌دهیم

آیین تکریم و معارفه «مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان» با حضور معاون فرهنگی کانون، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون استان همدان با حضور فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مدیران و مسئولان استان همدان در سالن سینما کانون این استان برگزار شد.

معاون فرهنگی کانون در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون در حوزه کودک و نوجوان گفت: «کانون با روندی که پیشِ‌رو دارد می‌تواند با تاکید بر فعالیت‌های گروهی و هدفمند به روزهای اوج خود باز گردد. باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جدید اشتیاق جدی برای حرکت مناسب و تلاش برای جبران آنچه که از آن‌ جا مانده‌ایم خواهیم داشت. توجه به این مساله ضروری است که کانون به‌عنوان سرمایه ملی و بین‌المللی، نمونه بی‌نظیری در سطح جهانی محسوب می‌شود که با تمرکز بر موضوع‌های حوزه کودک و نوجوان عقبه عمیق و سابقه خوبی از خود بر جای گذشته است».

استفاده از فناوری‌ها را ارتقاء می‌دهیم

فلاح با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کانون به ویژه حوزه نجوم ادامه داد: «باتوجه به خلق بیش از ۳هزار اثر در قالب «فیلم»، «انیمیشن» و... در حوزه «نجوم» می‌توانیم بگوییم که ایران در میان کشورهای منطقه جزء معدود کشورهایی است که نجوم را در حوزه کودک و ‌نوجوان تقویت کرده است و عمده افرادی که در المپیادهای نجوم رتبه آورده‌اند محصول رصدخانه‌های کانون هستند. همچنین لازم است به تصمیم جدی کانون در حوزه «رباتیک» و «هوافضا» و ... اشاره‌ای داشته باشیم. باتوجه به فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان ماه جاری در ارتباط زنده‌ای که با «فضانوردان چینی» خواهیم داشت یکی از اعضای کانون شرکت می‌کند، در این زمینه می‌توانیم بگوییم که دروازه‌های جدیدی در این حوزه گشوده خواهد شد.»

او با تاکید بر نزدیکی کانون به مردم اضافه کرد: «کانون همه تلاش خود را می‌کند تا بتواند بیش از گذشته فعالیت‌های خود را مردمی کند. در واقع باید اینگونه بگوییم که هرجایی مردم حضور دارند، کانون هم باید حضور داشته باشد. در اینجا باید به برنامه‌های کانون و شناخت درست از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بین جامعه اشاره کنیم. همانطور که مشاهده می‌کنید خدمت‌رسانی کانون حد و مرزی ندارد و از مناطق کم‌برخوردار تا مناطق پربرخوردار می‌توانید رد پای خدمت‌رسانی فرهنگی و هنری کانون از سوی مربیان این نهاد را مشاهده کنید. تلاش مجموعه مدیریتی کانون این است که بتوانیم سهم استفاده از فناوری‌ها را ارتقا دهیم. در واقع برای اجرای «طرح کانون پلاس» در حوزه دیجیتال باید یک فضای سالم برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.»

استفاده از فناوری‌ها را ارتقاء می‌دهیم

کانون باید کودکان و نوجوانان را از نقشه دشمن دور نگاه دارد

در همین مراسم مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان هم حضور داشت که ضمن سپاسگزاری از زحمات «بهناز ضرابی‌زاده»، مدیرکل سابق کانون استان همدان، انتصاب «معصومه ابراهیمی‌هژیر»، مدیرکل جدید کانون همدان را تبریک گفت.

«غلامرضا فریدونی»، با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای نفوذ در بین نسل جدید گفت: «توجه داشته باشید امروزه دشمن در حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کرده است و نیاز است که در مقابله با تهدیدهای دشمن در تمامی حوزه‌های مختلف با رویکرد و روش‌های جدید فعالیت‌های فرهنگی را به‌روزرسانی کنیم تا بتوانیم نوجوانان و جوانان را از خطر طراحی‌های دشمن دور نگاه داریم. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان باید کودکان و نوجوانان را در خانه‌ها جست‌وجو و در مراکز خود به آنها خدمت‌رسانی کند.»

در ادامه، حکم مدیریت مدیرکل جدید خوانش شد و با اهدای لوح قدردانی به بهنازضرابی‌زاده و لوح انتصاب به معصومه ابراهیمی‌هژیر، آیین تکریم و معارفه پایان یافت.

استفاده از فناوری‌ها را ارتقاء می‌دهیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =