بازدید معاون تعلیم و تربیت سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی از غرفه کانون در نمایشگاه قرآنی

 حجت الاسلام علیرضا کامجو معاون تعلیم و تربیت سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی  با حضور در نمایشگاه "قرآن، کتاب زندگی" از غرفه کودک و نوجوان کانون بازدید کرد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استا ن خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا کامجو معاون تعلیم و تربیت سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی  با حضور در غرفه قصه های قرآنی کانون در نمایشگاه "قرآن، کتاب زندگی"  گفت:  تاثیر گذاری این نمایشگاه در ذهن کودکان و نوجوانان بسیار ماندگار خواهد بود زیرا شاهد تلفیق هنر و قصه در این غرفه هستیم. 
وی تصریح کرد: مربیان نقش بسیار موثری در ایجاد زمینه انس و الفت کودکان با قرآن کریم دارند، ارایه مباحث دینی و فضایل اخلاقی با روش های خلاقانه ، به ویژه تجسمی، زمینه ی علاقه مندی، انس و الفت  کودکان و نوجوانان با قرآن و تدبر در آیات الهی را به زیبایی فراهم می کند که تلاش کانون پرورش فکری  در این خصوص جای قدردانی دارد. 
حجت الاسلام کامجو یادآور شد: قرآن چراغ روشنایی بخش زندگی بشر است و خداوند مهربان در قرآن کریم نیکوترین و زیباترین داستان ها را برای پندگرفتن بشر به زبان  غیر مستقیم در قالب قصه بیان کرده است. 
معاون تعلیم و تربیت سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی  اضافه کرد: مهم ترین دلیل استفاده قرآن از قالب قصه، اهمیت دادن به تربیت و آموزش است چرا که کارشناسان، اساتید و اولیای تربیتی به خوبی می دانند قصه و قصه گویی علاوه بر ایجاد سرگرمی، تفریح و نشاط ، شیوه ای برای آموزش و یادگیری مفاهیم مذهبی، اخلاقی و اجتماعی به ویژه در سن کودکی می باشد. 
گفتنی است؛ کانون استان خراسان جنوبی همزمان با ماه مبارک رمضان  در محل فرهنگسرای شهرداری بیرجند طی روزهای 15 تا 19 فروردین 1402 ، بعد از افطار با شرکت در نمایشگاه " قرآن ، کتاب زندگی " و برپایی نمایشگاه پنج ماکت قصه ی قرآنی( قصه های آفرینش، حضرت نوح، اصحاب فیل، شتر صالح، سه باغ  ) به روایت قصه های قرآنی می پردازد و از کودکان و نوجوانان دعوت می کند در کارگاه نقاشی با موضوعاتی از جمله ماه مبارک رمضان، محافل قرآنی،سفره افطار، سحر و... نقاشی بکشند و در بازی مارپله اسلامی با فضایل اخلاقی مثبت  بیشتر آشنا  شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =