راهکارهای ارتقای حوزه اطلاع‌رسانی کانون با استفاده از ظرفیت‌های مشورتی رسانه‌ها

نشست تخصصی «بررسی راهکارهای ارتقای حوزه اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت‌های مشورتی رسانه‌ها» با حضور جمعی از اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی در کانون استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست فردین مقدوری گوینده رادیو و فعال فرهنگی در سخنان خود به تفاوت نسل دیروز و امروز اشاره و بیان کرد: در دنیای امروزِ رسانه و فناوری،  استفاده از فضای مجازی به آسانی در اختیار کودک و نوجوان است و نقش خانواده در چگونگی استفاده از فضای مجازی بسیار پررنگ است چرا که خانواده‌ها به دلیل مشغله‌ی فکری و کاری زیاد، فرصت وقت گذراندن با فرزندان خود ندارند و امکان کنترل برایشان مقدور نیست. بنابراین باید خانواده و آموزش و پرورش با یکدیگر همراه شوند تا بستر یادگیری تخصصی مهارت‌ها برای فرزندان فراهم شود.

زینب رمضانی مدیر خبرگزاری شبستان و پایگاه خبری نسیم خاوران نیز سخنان خود را با یکی از جمله‌های مقام معظم رهبری درباره اهمیت فضای مجازی آغاز کرد:  «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم»  و افزود: این جمله اهمیت فضای مجازی را نشان می‌دهد.

وی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی برای تدوین و انتشار اخبار کیفی حوزه کودک و نوجوان قدردانی کرد و پیشنهاد داد کارگاه سواد رسانه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شود و برای توجه بیشتر رسانه به اخبار حوزه کودک و نوجوان بخش کودک و نوجوان به عنوان بخش جانبی در جشنواره‌های مطبوعات تعیین شود.

اکرم باقریان مسئول بانوان سازمان فضای مجازی سراج استان نیز با بیان این‌که نسل امروز درگیر یک مدل زیستی و سبک زندگی شده که در فضای مجازی در حال تدوین است، گفت: باید تلاش کنیم در فضای مجازی که در اختیار کودک و نوجوان امروز است سبک زندگی صحیح ایرانی اسلامی در قالب پیوست‌های فرهنگی، شنیداری و گفتاری ارایه شود.

وی تأکید کرد: رسانه باید در مهندسی افکار، گزاره‌های ذهنی را تبدیل به رفتار کند و امروز ما به نگاه تخصصی در مهندسی سواد رسانه‌ای نیاز داریم، چرا که فضای مجازی به آسانی در اختیار تمامی کودکان و نوجوانان در مناطق شهری، روستایی و مرزی قرار دارد و عدم شناخت و آگاهی لازم برای استفاده صحیح از فضای مجازی مشکلات جبران‌ناپذیری برای این عزیزان به وجود خواهد آورد.

در ادامه دیگر حاضران نیز به بیان نظرها و پیشنهادهای خود در خصوص فضای مجازی و حضور کودک و نوجوان در رسانه پرداختند.

نشست تخصصی «بررسی راهکارهای ارتقای حوزه اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت‌های مشورتی رسانه‌ها» صبح روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون استان ضمن تشریح اهداف برگزاری این نشست گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان خدمات خود را برای گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال در ۲۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی ارایه می‌کند.

طاهره حمیدی اضافه کرد: فعالیت‌های متنوع کانون با دو رویکرد فعالیت‌های فرایندمحور اثرگذار برای کودکان و نوجوانان با تأکید بر مشارکت خانواده‌ها و تقویت تفکر میان کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =