کد خبر: 325155
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
 برگزاری نشست «رها و ناهشیار می‌نویسم»

اولین نشست سیر مطالعاتی آفرینش‌های ادبی با محوریت کتاب «رها و ناهشیار می‌نویسم» برگزار شد.  

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ «رها و ناهشیار می‌نویسم» هنر جستارنویسی، عنوان اولین نشست سیر مطالعاتی بود که مرکز آفرینش‌های ادبی چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور مربیان ادبی و رابطان ادبی کانون پرورش فکری استان برگزار کرد. 

سلامی‌راد کارشناس ادبی کانون استان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه به لزوم برگزاری این جلسه باهدف ارتقای سطح دانش مربیان و رابطان ادبی، ایجاد انگیزه، پویایی و فضای دانش‌پژوهی در بین مربیان و بروز بودن مربی و ضرورت اطلاع از جریان‌های ادبی روز و روش‌های نوین در راستای کشف توانایی‌های اعضا اشاره کرد.

در ادامه عزت صدیقی لویه، کارشناس مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی استان ضمن ارائه چند فصل ابتدایی کتاب به مباحثی چون نوشتن قصه‌ی خود، جستار شخصی، شگردها و تمرین‌های جستارنویسی اشاره کرد. 

 برگزاری نشست «رها و ناهشیار می‌نویسم»
صدیقی توضیح داد: ادر لارا در کتاب «رها و ناهشیار می‌نویسم» آموزه‌های بزرگش در نویسندگی را با تکیه بر جزئیات ریز و درشتی که همه‌ی انواع جستارنویسی را دربرمی‌گیرند، راهنمایی کامل برای آموزش جستارنویسی ارائه داده است. «رها و ناهشیار می‌نویسم» با چهار بخش که هرکدام به چند فصل تقسیم‌شده‌اند، ریزبینانه و موجز – همان‌طور که خود جستار باید باشد – عالی‌ترین راه‌کارهای جستارنویسی، از آمادگی ذهنی و عملی نویسنده گرفته تا نیازمندی‌های تحقیق، پژوهش، طرح و برنامه‌ریزی را شرح می‌دهد.  

 برگزاری نشست «رها و ناهشیار می‌نویسم»
سپس سمیه سلامی‌راد، کارشناس ادبی معرفی کتاب را با ارائه مطالبی درباره‌ی بازبینی و بازنویسی اثر، خاطره پردازی و روایتگری و نهایتا موضوع انتشار اثر  ادامه داد.  
سلامی‌راد افزود: خاطره‌پردازی قصه‌ای به اندازه‌ی یک کتاب است که می‌گوید چه مشتاقانه چیزی را می‌خواسته‌اید، چگونه برای رسیدن به خواسته‌تان به هر دری زده‌اید و در مسیر این تلاش چه چیزی درباره‌ی خودتان کشف کرده‌اید. کتاب‌های خاطرات‌ گلچینی از قصه‌ها و حکایت‌های نه چندان مرتبطی‌اند که در طول عمر نویسنده رخ داده‌اند. بر خلاف خاطره‌پردازی و خاطرات، زندگی‌نامه یعنی قصه‌ی کامل یک زندگی.  
 
سلامی راد خاطر نشان کرد:  این جلسه ۹۰ دقیقه به طول انجامید و مقرر شد در ماه آینده و در نشستی دیگر به نقد و بررسی و ارائه جستارهای مربیان ادبی بپردازیم.

 برگزاری نشست «رها و ناهشیار می‌نویسم»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =