موفقیت فرزندان نیازمند دو بال است، که آن دوبال همانا همدلی مرد و زن است

به مناسبت فرارسیدن هفته ملی جمعیت برآن شدیم که خدمت یکی از همکاران و مادری موفق رسیده و گفتگو صمیمیانه ای را با وی داشته باشیم.

س) 

لطفا خودتان را به طور کامل معرفی فرمایید.

ج ) 

به نام خدا، طیبه میرزایی هستم متولد سال ۱۳۵۹ دارای مدرک کارشناسی الهیات و معارف اسلامی با ۲۱ سال سابقه کارمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان هستم.

س) خانم میرزایی بفرمایید در چه سالی ازدواج کردید و چند فرزند دارید ؟

ج)

بنده در سال ۱۳۸۰ ازدواج کردم و ثمره ازدواج من و همسرم پنج فرزند از گل باغ زیبای الهی به نام‌های مهدیه، فاطمه، زهرا، ریحانه و حوریا می‌باشد

س)

دلبندان شما در چه رنج سنی هستند و درچه مقطعی تحصیل می‌کنند؟

ج)

فرزند بزرگم به اسم مهدیه، ۱۹ سال دارد و مقطع راهنمایی و دبیرستان خود را در دبیرستان نمونه دولتی با معدل ۲۰ به پایان رسانده است و در حال آماده‌سازی خود برای کنکور می‌باشد.

وی علاوه بر حفظ ۱۵ جز قرآن کریم، برگزیده‌ی مسابقات حفظ و ترتیل در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در استان می‌باشد.

فاطمه و زهرا دو خواهر دوقلو در دوره اول دبیرستان مشغول تحصیل می‌باشند که خوشبختانه هر دوی آنها دارای معدل ۲۰ میباشند

این دو خواهر دوقلو علاوه بر عضویت در انجمن قرآن و بسیج دانش آموزی مدارس، عضو شورای مدرسه و حائز رتبه دوم گفتمان مهدویت می‌باشند. از دیگر موفقیت‌های این دو خواهر در عرصه زبان انگلیسی است که کاندیدای دریافت جایزه از جشنواره خوارزمی می‌باشند و حافظ دو جزء کلام وحی و برگزیده مسابقات انشانویسی هستند.

چهارمین فرزندم ریحانه خانم، دانش آموز کلاس سوم ابتدایی با معدل بسیار خوب و حافظ ۲۰ سوره از جزء ۳۰ قرآن کریم می‌باشد.

 فرزند کوچکم حوریا دو ساله و خردسال می‌باشد.

 ‏س) 

 ‏ضمن آرزوی موفقیت بیشتر برای گل دخترای عزیزتون، سوال من این است آیا فرزندان شما در طول زندگی محدودیتی برایتان ایجاد نکرده اند؟

ج)

در جواب این سوالتان می‌توانم بگویم که دامنه سوال کمی گسترده است اما به طور کلی تا زمانی که فرزندان کوچک هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند تقریبا اکثر اوقاتم را پر می‌کنند و باید به آنها رسیدگی نمایم اما با برنامه ریزی و کمک همسر و فرزندان بزرگترم به صورت فشرده به کارهای دیگر نیز می‌پردازم و امیدوارم وقتی بزرگتر شوند فراق بال بیشتری پیدا کنم و از شیرینی وجود آن‌ها نهایت لذت را ببرم.

س) نقش همسرتان در زندگی مشترک و تربیت فرزندانتان چقدر است؟

ج) قطعاً برای موفقیت در زندگی مشترک و تربیت فرزندان در خانواده، به دو بال نیاز است که این دوبال همانا مرد و زن هستند که اگر هر یک کوتاهی نمایند فشار بر دیگری بیشتر می‌شود.

 همسرم پا به پا و همراه من در زندگی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در تربیت بچه‌ها دوشادوش من تلاش نموده که جا دارد در اینجا از همراهی و تلاش وی نهایت سپاس را داشته باشم.

 ‏س) خانم میرزایی عزیز توصیه و صحبتی برای زوج‌های جوان کشور دارید بفرمایید؟

 ‏ج) یادآوری می‌نمایم که پدر و مادر از شمع وجودشان برای فرزندان هزینه می‌کنند ولی علی‌رغم تحمل مشکلات در تربیت فرزندان، ثمره و میوه این زحمات بسیار شیرین است و به قول شاعر" نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود" لذا با توکل بر خداوند متعال و با سعی و تلاش و تحمل زحمات می‌توان فرزندان بیشتر و موفق‌تری را به جامعه تحویل داد. شاید بعضی از عزیزان مشکلات اقتصادی را مانع فرزندآوری و عدم ازدیاد جمعیت بدانند، باید عرض کنم نمی‌توان این مشکلات را مانع فرزنداوری دانست و قطعا اگر در زندگی مشترک توکل به خداوند باشد و باور داشته باشیم روزی رسان خداست می‌توان بر مشکلات پیروز شد. 

 ‏س) خانم میرزایی با توجه به شاغل بودن جنابعالی آیا مانعی سد کارتان نشده است؟

 ‏ج) اگر بخواهم صادقانه بگویم، مسئولیت ۵ فرزند وکار بیرون نیروی مضاعفی را می‌طلبد ولی به حمد خدا در دستگاهی مشغول به کارم که متولی پرورش فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان است و قطعا کمک حالم بودند و در مواقعی با دادن مرخصی و ...گوشه‌ای از سختی هایم را هموار کردند.

 ‏س) سخن آخر 

 ‏ج) ضمن تشکر از شما، جا دارد از مدیرکل فهیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان سرکار خانم دکتر ابراهیمی هژیر نهایت سپاس را داشته‌ باشم که با وجود موانع فراوان جهت مرتفع شدن بعضی مشکلات کمک و مساعدت‌هایی نسبت به بنده داشتند.

 ‏در پایان از خداوند متعال آرزو دارم در آینده‌ایی نه چندان دور شاهد کشوری جوان و پویا باشیم.

 ‏سپاسگزارم از شما که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =