نشست توجیهی تعامل موثر مربیان در تغییر رفتار دوره‌ی نوجوانی در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

هم‌زمان با هفته ملی جوانی جمعیت نشست توجیهی تعامل موثر مربیان در تغییر رفتار دورهی نوجوانی در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با حضور «سید محمد حسینی» مشاور خانواده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، در این نشست که ظهر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به صورت مجازی برگزار شد، سید محمد حسینی مشاور خانواده با بیان این که اگر قرار هست رفتاری را در نوجوان تغییر دهیم باید با مشورت خود او و با همراهی او باشد گفت: باید به حریم خصوصی و خواسته‌های نوجوان خود احترام بگذاریم .

وی تاکید کرد که  لازم است انتظارات خود  از نوجوانمان را به اندازه‌ی توانش بخواهیم و افزود: نوجوان آزادی عمل می خواهد و هرگز دوست ندارد تحت کنترل صد درصدی والدین خود باشد اما در عین حال آزادی بیش از حد نیز می‌تواند تاثیر منفی بر رفتار او داشته باشد.

این مشاور خانواده تصریح کرد: باید در رفتار والدین تعادل وجود داشته باشد تا نوجوان بتواند محدودیت‌های خود را درک کند.

وی در توصیه به والدین و مربیان کانون گفت: هرگز نوجوان خود را با دیگران مقایسه نکنید از نصیحت کردن و صحبت های تحکم آمیز نسبت به نوجوان بپرهیزیم، برای تغییر رفتار در او دوستانه و صمیمانه رفتار کنیم و ضروری است تا  نوجوان را در تصمیماتی که در خانواده گرفته می‌شود سهیم و با او مشورت کنیم.

حسینی در پایان با اشاره به سخنی از امام علی علیه السلام که می‌فرمایند: فرزندانتان را به انجام آداب خودتان وا ندارید، زیرا آنها برای زمانی غیر از زمان شما آفریده شده‌اند گفت: در تعامل با نوجوان باید خصوصیات دوره نوجوانی  را به خوبی بدانیم و اطلاعات کافی در رابطه با روحیات و علایق و تعارضات نوجوان داشته باشیم.

نشست توجیهی تعامل موثر مربیان در تغییر رفتار دوره‌ی نوجوانی در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =