ویژه برنامه‌های مراکز کانون در روزهای آغازین هفته محیط زیست

مراکز ثابت و سیار کانون همزمان با هفته محیط زیست و با هدف آشنایی بیشتر کودکان ونوجوانان با این مناسبت و همچنین ترویج فرهنگ محیط زیستی و حفاظت از طبیعت ویژه برنامه‌های مختلفی را اجرا می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان؛ همزمان با هفته محیط زیست که از ۱۶ الی ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود مراکز ثابت و سیار کانون با هدف آشنایی بیشتر کودکان ونوجوانان با حفاطت از محیط زیست و همچنین ترویج فرهنگ محیط زیستی و حفاظت از طبیعت برنامه های ویژه ای را در دست اجرا دارند.

بر همین اساس در مرکز فرهنگی و هنری بشرویه و با مشارکت اداره حفاطت از محیط زیست این شهرستان کارگاه آموزشی ویژه ی کودکان ونوجوانان این شهرستان  در محل مرکز فرهنگی و هنری کانون برگزار شد.

در این کارگاه که با دعوت از  مصطفی قاسمیان، یکی از محیط بانان این شهرستان برگزار شد کودکان ونوجوانان شرکت کننده علاوه بر آشنایی با شغل محیط بان و وظایف آن، با مفهوم محیط زیست و چگونگی برخورد با حیات‌وحش، مدیریت پسماندها و تفکیک زباله‌ها، آشنایی با گونه‌های گیاهی و جانوری مناطق مختلف شهرستان بشرویه نیز آشنا شدند.

ویژه برنامه‌های مراکز کانون در روزهای آغازین هفته محیط زیست

در شهرستان زیرکوه نیز کتابخانه سیار روستایی کانون با حضور در روستای نوده این شهرستان در آیین افتتاح خانه محیط زیست در این روستا مشارکت داشت.

معرفی کتاب، گفت و گو در مورد محیط زیست، دکلمه خوانی و آشناسازی اعضا با شیوه‌های بازیافت و تفکیک زباله از برنامه‌های اجرا شده در این روستا بود که برای اولین بار در محل خانه محیط زیست اجرا شد.

ویژه برنامه‌های مراکز کانون در روزهای آغازین هفته محیط زیست

کتابخانه سیار کانون در شهرستان هم به روستای «خونیک سفلی» رفت و  به مناسبت هفته محیط زیست،  کتاب زاغ‌بور از پرنده های نادر در منطقه نهبندان پرداخت.

پاکسازی محیط قنات این روستا با مشارکت کودکان ونوجوانان از دیگر برنامه های کتابخانه سیار کانون در این روستا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =