سه عضو انجمن سرود کانون کرمان به تیم ملی سرود دعوت شدند

گروه سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در مرحله استودیویی مسابقه تلویزیونی هماهنگ با اجرای سرود «کاروونسِرا» درخشید و به مرحله بعدی راه یافت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، اعضای انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به سرپرستی مسعود نکویی در دومین مرحله از مسابقه تلویزیونی هماهنگ که از شبکه افق و نسیم پخش میشود، با اجرای سرود «کاروانسِرا»  مورد تشویق ایستاده داوران قرار گرفتند و به مرحله بعدی صعود کردند و سه نفر از اعضای گروه به تیم ملی سرود دعوت شدند.

بهزاد عبدی آهنگساز و برنده دو سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و داور مسابقه هماهنگ از جسارت و اعتماد به اعضای گروه، خط‌های هارمونی، فواصل، ریتم دشوار و نگهداری این ریتم از سوی اعضای گروه تعریف و مریم ضیاالدینی، نازنین‌زینب خواجویی و آوا مژدگانی را به تیم ملی سرود دعوت کرد.

محمدمهدی سیار شاعر و ترانه‌سرا هم افزود: زندگی روان ایرانی در شعر کاروانسرا با شنیدن این سرود کاملا مشهود بود و کلی خاطره ادبی و بیت‌های خاطره‌انگیز را برای شنونده زنده کرد.

علی لهراسبی درباره اجرای گروه سرود کانون کرمان بیان کرد: با دیدن اجرای شما متوجه شدم دختران سرزمین‌مان چه کارهای بزرگی می‌توانند انجام بدهند و چقدر مستعد هستند و این کیفیت و هارمونی از یک گروه سرود در همه حس افتخار ایجاد می‌کند.

سیما تیرانداز داور دیگر این مسابقه هم از مسعود نکویی به خاطراین‌که با دانش و آگاهی، فرهنگ را به فرزندان ایران آموزش می‌دهد تشکر کرد و افزود: امیدوارم روزی برسد که هر کسی با تخصص خودش در جایگاه خودش قرار بگیرد تا اتفاقات درخشانی شکل بگیرد.

امیریل ارجمند آخرین داور مسابقه تلویزیونی هماهنگ هم گفت: وقتی کاری دارای تحلیل و فکر باشد ماندگار می‌شود و ایستاده تشویق شدن از سوی مخاطبان یعنی اثر هنری به کامل‌ترین شکل خود خلق شده است.

بنابر این خبر،  مسابقه تلویزیونی هماهنگ برنامه ملی استعدادیابی در حوزه سرود و به تهیه‌کنندگی سیدمحمدصادق حسینی و طراحی و کارگردانی مهدیار عقابی است که در فاز اول در قالب کارناوال ملی در سراسر کشور آغاز به کار کرد و برگزیدگان این مرحله در بخش استودیویی در تهران به رقابت پرداختند.

گروه سرود کانون کرمان با سرپرستی مسعود نکویی شاعر، آهنگساز، خواننده و پژوهشگر حوزه موسیقی در منطقه جنوبی به میزبانی زاهدان در اولین مرحله این مسابقه، سرود «بازی‌های محلی» را اجرا و به گفته داوران نمایشی هماهنگ، حرفه‌ای و خلاقانه را به مخاطبان تقدیم و کارت طلایی این مرحله را دریافت کرد.

 قطعه «کاروونسِرا» برگرفته از کاروانسراهای قدیم کرمان است که در دل کویر پذیرای مسافران بسیاری بوده است. این طرح با هی‌هی ساربانان آغاز می‌شود و با صدای خنده کودکان به سرانجام می‌رسد و در این میان ایماژها (تصاویر) یکی پس از دیگری ارایه می‌گردد تا چیزی از قلم نیفتد. انتقال‌های مکرر و بی‌وقفه این اثر که کار را برای خواننده دشوار و برای شنونده متنوع می‌سازد بیانگر تنوع مسافران این مکان است. در نهایت تمامی این آهنگ چیزی به جز بسط و تکرار کلمه کاروانسرا نیست و از به کارگیری جملات پیچیده و اغراق‌آمیز خودداری شده است. در این اثر تلاش بر ایجاد تصویر حسی برای شنونده‌ای است که می‌خواهد در یک لحظه خود را در این فضا تصور کند و البته گریزی است به یک لحظه واحد و درک این که در این لحظه که زمان از تکاپو ایستاده است، هر کس مشغول چه کاری است. یکی از دلایل انتخاب نام تابلو موزیکال برای این اثر همانند بودن این اثر به یک عکس، نقاشی و یا برداشت ذهنی برش لحظه‌ای زمان از کاروانسرا و فلسفه آن است.

مسابقه تلویزیونی هماهنگ چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه افق و تکرار آن شنبه و یکشنبه‌ها ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

 سه عضو انجمن سرود کانون کرمان به تیم ملی سرود دعوت شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =