کد خبر: 326594
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
بازدید مشاورِ وزیر آموزش و پرورش از کانون خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از مراکز کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمید نیکزاد به همراه مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی از مرکز فرهنگی هنری شماره یک و مرکز فراگیر بیرجند بازدید کرد و از نزدیک در جریان برنامه‌های کانون استان قرار گرفت.

بر همین اساس، در جریان این دیدار نشستی با جمعی از کارکنان و مربیان کانون در شهرستان بیرجند برگزار شد.

مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی در این نشست ضمن قدردانی از حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری استان گفت: ما در مجموعه کانون استان بر دو بُعد اساسی تاکید داریم؛ اول تقویت فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان و حرکت به سوی عمق بخشیدن به نگاه، فکر و اندیشه و بُعد دوم مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان در مراکز کانون که نمونه‌هایی از آن را در این مرکز مشاهده می‌کنید.

طاهره حمیدی به فعالیت بیش از نیم قرن کانون و خدمات تاثیرگذار این مجموعه اشاره کرد و افزود: مجموعه کانون استان در رده‌های سنی ۶ تا ۱۸ سال به‌ عنوان عضو مراکز کانون، ۱۹ تا ۲۲ سال به عنوان عضو انجمن‌های تخصصی و از ۴ تا ۱۸ سال در کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان ارایه خدمت می‌کند.

بازدید مشاورِ وزیر آموزش و پرورش از کانون خراسان جنوبی

وی کسب رتبه اول در شاخص‌های اختصاصی استان و رتبه دوم در گروه آموزشی فرهنگی مربوط به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی را از موفقیت‌های این مجموعه دانست و حضور نیروی انسانی توانمند به عنوان سرمایه‌های کانون را از دلایل کسب این موفقیت‌ها عنوان کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد با ابراز خرسندی از حضور در کانون و جمع کارکنان این مجموعه بیان کرد: اصل شکل‌گیری کانون براساس فعالیت‌های هنری بوده و در این حوزه فعالیت‌های خوبی در سطح این مجموعه انجام شده است.

وی خداوند را بالاترین هنرمند معرفی کرد و ادامه داد: هنر با فطرت انسان عجین شده است و از همین حیث بهترین عرصه برای اثرگذاری به‌ویژه در کودکان و نوجوانان و به صورت خاص‌تر در سن حساس نوجوانان است که کمتر به آن توجه شده است.

نیکزاد افزود: چیزی که کمتر به آن توجه کرده‌ایم تبیین معارف برای نوجوانان بوده و لازم است با ایجاد میل و رغبت در کودکان و نوجوانان و برنامه‌های غیرمستقیم جذاب در جهت تبیین معارف اسلامی در این گروه‌های سنی تلاش کنیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش به همکاری‌های خوب دو مجموعه کانون و آموزش و پرورش اشاره داشت و گفت: این دو مجموعه باید در حوزه‌های مختلف همکاری‌ها را گسترش و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

بازدید مشاورِ وزیر آموزش و پرورش از کانون خراسان جنوبی

وی افزود: در حال حاضر خیلی از دانش‌آموزان به دلیل محدودیت امکانات کانون پرورش فکری از ظرفیت‌های کانون استفاده نمی‌کنند که با استفاده از فضای مجازی و گسترش این حوزه می‌توان این خلاء را کمتر کرد.

این مقام مسئول در خصوص آموزش‌ زبان‌های خارجی تصریح کرد: باید فرصت یادگیری زبان‌های خارجی در حفظ و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد در بخش پایانی صحبت‌های خود، صنایع دستی را هویت فرهنگی دانست و بر حرکت کانون به سمت آموزش صنایع دستی بی‌نظیر استان تأکید کرد.

همچنین بازدید حمید نیکزاد از بخش‌های مختلف این مرکز فرهنگی و هنری، نمایشگاه آثار هنری، ادبی و توانمندی‌های کودکان و نوجوانان و مربیان کانون استان و همچنین کتابخانه‌های سیار کانون از دیگر بخش‌های این دیدار بود.

گفتنی است در این بازدید از پوستر مهرواره فرهنگی، هنری و ادبی «باغ‌های آسمانی» که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، رونمایی شد.

بازدید مشاورِ وزیر آموزش و پرورش از کانون خراسان جنوبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =