پیگیری تفاهمنامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور  با دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح استان

پیگیری تفاهم نامه مشترک همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال وبختیاری، مدیرکل چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث آموزش و تاثیرگذاری آموزش ها در دوران کودکی و نوجو انی گفت: در راستای  تفاهم نامه مشترک مدیر عامل محترم کانون و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر   و پیگیری مصوبات  تفاهم نامه نشست مشترکی بین این اداره کل و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار گردید.  مدیرکل کانون چهارمحال وبختیاری با اشاره به سیاست های کلی نظام در امر مبارزه با مواد مخدر و مباحث آموزشی و مراقبتی در این زمینه و و همچنین  اهمیت بحث آموزش و تاثیرگذاری آموزش‌ها در دوران کودکی و نوجو انی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد فرهنگی با برگزاری ویژه برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تقویت مهارت‌های زندگی و تصمیم‌گیری صحیح، کنترل خشم می‌تواند گام اثرگذاری برای آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان از معایب مواد مخدر و تأثیر آن بر زندگی اجتماعی بردارد. 
وی اظهار داشت:  ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه مهارت‌های زندگی به خصوص مضرات و اثرات مصرف مواد مخدر و مهارت نه گفتن برای کودکان و نوجوانان ضروری است اما باید این آموزش‌ها به صورت جذاب باشد تا اثر گذاری مثبت داشته باشد نه اینکه کودکان و نوجوانان را با مواد مخدر آشنا کنند. 
آسمند افزود: هم اکنون کارگاه‌های  مهارت‌های زندگی برای کودکان و نوجوانان در چند مرکز استان در حال اجراست و در راستای اجرای این تفاهمنامه و برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر نیز بخشی ازسرفصل‌های آموزشی به این سمت خواهد بود. 
معاون فرهنگی کانون چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه مخاطبان مراکز کانون، کودکان و نوجوانان چهار تا 18 سال هستند، افزود: فعالیت مراکزکانون بر محور کتاب است و کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در مراکز ثابت و سیار فعال است و آموزشها و فعالیتهای کانون به صورت غیر مستقیم و بر مبنای کتاب ارائه می شود.  
بابادی از برگزاری کارگاه تخصصی مهارت زندگی در سال گذشته در مرکز هفشجان و شهرکرد برای خانواده اعضای کانون و کودکان و نوجوانان عضو کانون خبر داد و گفت: آمادگی برگزاری کارگاه آموزشی مهارت زندگی با معرفی کتاب برای مخاطبان در مراکز کانون وجود دارد. 
وی از معرفی کتاب، برگزاری نمایش و تئاتر، مسابقه کتابخوانی برای کودکان  و نوجوانان به عنوان برنامه های شاخص یاد کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت  این برنامه‌ها برای ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و  مهارت نه گفتن استفاده کرد. 
وی از اجرای نمایش عروسکی و تئاترهای خیابانی در  مراکز کانون برای کودکان نوجوانان اشاره کرد و گفت: آموزش به کودکان ونوجوانان در قالب نمایش به صورت غیر مستقیم و جذاب ارائه می‌شود. 
وی به اجرای کارگاه تخصصی و  جشنواره قصه‌گویی در مراکز سیار و ثابت کانون اشاره کرد و افزود: در مراکز کانون آمادگی برای اجرای طرح یاریگران زندگی وجود دارد. 
وی  به استفاده از ظرفیت طرح کانون مدرسه برای فرهنگسازی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر تاکید کرد وگفت: با استفاده از ظرفیت تماشاخانه سیار و نمایش خیابانی در پارک‌ها و محلات شلوغ نیز می توان در حوزه پیشگیری استفاده کرد. 
 در این نشست کانون بر ظرفیت کتابخانه‌های سیار برای اجرای فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان و همچنین برگزاری کارگاه‌های حضوری و مجازی توسط مدرسین ستاد مبارزه با مواد مخدر ویژه مربیان و اعضای مراکز کانون از اهم مواردی بود که مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =