کد خبر: 326653
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
بازدید 176
نشست صمیمی فصلی مربیان، رابطان ادبی مراکز کانون استان تهران

نشست فصلی مربیان، رابطان ادبی مراکز کانون استان تهران با محور هم اندیشی برای شروع فصل تابستان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورشی استان تهران؛ جلسه مربیان و رابطان ادبی با حضور مریم  حقی مدیر کل کانون استان تهران برگزار شد.

جلسه فصل مربیان و رابطان ادبی کانون با دو مبحث بررسی سیر مطالعاتی آنها و معرفی آثار جدید برای ارتقا و دانش‌افزایی همکاران و در بخش دیگر با رویکرد توضیح و شنیدن دغدغه‌های همکاران نسبت به امور محوله و روش تدریس کارگاه‌های تابستانی ادبی برگزار شد و در این بین همکاران تجربیات خود را بیان و به اشتراک گذاشتند.

در بخش بعدی برنامه همکاران با مریم حقی مدیرکل استان نشست صمیمی داشتند و به بیان دغدغه و نظرات خود پرداختند و مدیرکل استان با بیان اینکه بخشی از دغدغه‌های همکاران را می‌دانم و درک می‌کنم؛ گفت: در مورد اینکه همکاران ما از بهترین‌ها هستند هیچ تردیدی نیست. وی ابراز امیدواری کرد با تبدیل وضعیت همکاران پاره وقت برخی از مشکلات و سختی کار تابستان امسال مرتفع شود.

از جمله مطالبات همکاران می‌توان توجه به آثار تولیدی توسط مربیان و اعضا و تشکیل نشستی با صاحبان این آثار بود  و برگزاری همایش‌های ادبی متناسب با اعضای کودک و نوجوان و تهیه کتاب‌های مورد نیاز همکاران و مراکز در زمینه ادبی بود که با قول مساعد مدیر کل استان همراه بود.

مریم حقی بیان کرد: چاپ آثار همکاران متخصص را از افتخارات کانون است و خواستار فراهم شدن بستری مناسب برای چاپ آثار اعضای فعال در انجمن‌ها و کارگاه‌های ادبی با نظارت دقیق شد و آن را  دیده شدن اعضا و تبلیغ سالم تاثیرگذار کانون دانست و مراسم رونمایی از این آثار را جایگاهی مناسب برای تقدیر و ایجاد انگیزه در آنها معرفی کرد و نیز پیشنهاد تولید یک نشریه کودک و نوجوان را با آثار مربیان و اعضا مطرح کرد.

وی اظهار داشت که ما باید از ظرفیت‌های کانون بدرستی استفاده کنیم، زیرا کانون ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد، لذا ما می‌توانیم برای تشویق و انگیزه اعضای کانون، با ایجاد فراخوان‌های متعدد ادبی برای جذب بیشتر، روی چاپ نشریه کانون هدف گزاری کنیم.

در ادامه این جلسه پیش‌بینی از چگونگی روند برگزاری کارگاه‌، جشنواره و ویژه برنامه‌های پیش رو صحبت شد و همچنین بیان دغدغه و مسائل کاری از جمله مواردی بود که توسط همکاران ادبی مورد بحث قرار گرفت.

در این نشست کبرا بابایی کارشناس مسئول ادبی کانون استان تهران در خصوص روند اجرای کارگاه‌های مراکز از جمله حوزه نوشتن خلاق، داستان‌نویسی، شعرسرایی، خوانش متون و طرح درس‌های مربوط مطالبی را ارائه کرد.

نشست مربیان و رابطان ادبی استان تهران در سالن کنفرانس‌های شماره یک مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون استان تهران، از ساعت ۹ صبح آغاز و تا ساعت ۱۳ به طول انجامید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =