برنامه‌های کانون در راستای پرورش اندیشه‌های بزرگ و اثرگذار

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال وبختیاری با اشاره به اهمیت برنامه‌های کانون در راستای پرورش اندیشه‌های بزرگ و اثرگذار افزود: کانون به عنوان یک مکان غنی، جایی برای تربیت و پرورش اندیشه‌های بزرگ است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال وبختیاری، حجت الله آسمند در چهارمین جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، ضمن سپاس از تلاش و مشارکت همکاران استان در نهادینه کردن فرآیند برنامه‌ریزی و آموزش جامعه هدف افزود: حل مسائل مراکز فرهنگی و تلاش در جهت بهبود عملکرد این مراکز نیازمند اندیشه‌های خلاق، افراد آگاه، متعهد و دلسوزی است که مسیر منطقی و اصولی برنامه‌ریزی را طی کرده و با پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های هدفمند و سازگار با واقعیات در جهت ارتقاء عملکرد سازمانی تلاش می کنند.

وی به سیاست‌های ابلاغی ستاد اشاره کرد و خواستار آن شد، که برنامه‌های کانون استان با در نظر گرفتن امکانات و تجهیزات در کنار موانع و محدودیت‌های موجود پیش‌بینی شود و یک برنامه‌ریزی واقع‌بینانه انجام شود تا نتیجه‌ی مطلوب کسب شود تا برای جامعه هدف مثمرثمر باشد.

معاون فرهنگی کانون استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این جلسه، به اهمیت برنامه ریزی و وضعیت موجود مراکز استان و اهمیت نیازشناسی، اولویت‌بندی نیازها، همچنین در نظر گرفتن مطالبات ستادی (راهبردهای سازمان)، محدودیت‌ها و امکانات استان اشاره کرد و گفت: ضمن برنامه‌ریزی اجرایی برای برنامه‌های جاری در حوزه‌های کارشناسی، برنامه‌های فرایند محور، طراحی و تدوین شود.

زهرا بابادی شلمزاری به اجرای برنامه مشارکتی با هدف مهارت‌افزایی و با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب پیک امید، توجه به مراکز سیار و فراگیر، استمرار کمیته ایثار و شهادت، اهمیت کارگاه‌های مجازی و... در برنامه‌ریزی تاکید کرد.

سیدطالب هاشمی خواه، کارشناس مسئول فرهنگی کانون چهارمحال و بختیاری نیز  افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی حضوری و مجازی، تماشاخانه سیار، آسیب‌های اجتماعی و تفاهم نامه‌های منعقد شده فی ما بین کانون و سایر نهادها و سازمان برای سالجاری پیش‌بینی شده است.

کارشناسان ادبی کانون چهارمحال وبختیاری نیز به اجرای برنامه‌هایی هم‌چون دست‌های کوچک دعا، بهارخوانی، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، سوگواره ادبی نی‌ناله‌های سرخ به مناسبت ماه محرم، جشنواره داستان‌نویسی (بانگ آوران)، انجمن شاعران و نویسندگان، چهارمین جشنواره شعر آفرینش، دوپنجره و نشست‌های سیر مطالعاتی در سالجاری در مراکز کانون اشاره کرد.

وی گفت: در بخش فرهنگی نیز برنامه‌هایی هم‌چون تشکیل کمیته علمی، اجرای فعالیت‌هایی در راستای طرح توسعه کتابخوانی، ساماندهی مراکز پستی و سیار، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قصه‌گویی و نظارت بر انجمن قصه‌گویی، هفته ملی کودک، اردوهای فرهنگی، برگزاری نقدواره کتاب‌های دینی و مذهبی و... ارائه گردید.
 برنامه‌های هنری استان، نشست‌های تخصصی انجمن‌ها، مشارکت در فراخوان‌های ملی و بین المللی، جشنواره سرود، جشنواره ساخت عروسک، تشکیل انجمن پویانمایی، مشارکت در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی، نظارت بر کارگاه‌های تخصصی، هدایت انجمن‌های هنری، نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی و...در نظر گرفته شد.

واحد آموزش و پژوهش استان نیز به برگزاری چهار دوره آموزشی ویژه مربیان، تشکیل نهاد اقدام پژوهی، برنامه‌های هفته پژوهش و تشکیل نمایشگاهی از تابلوهای پژوهشی مراکز استان همزمان با هفته پژوهش و... اشاره نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =