استفاده از ظرفیت فعالیت‌های کانون پرورش فکری در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در جلسه‌ی کارگروه فرهنگی و اجتماعی کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر استفاده از ظرفیت فعالیت‌های کانون برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌ی کودک و نوجوان تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، به ریاست کانون برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای این جلسه با اشاره به فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر تبلیغات، فرهنگ سازی و حمایت از فعالان عرصه‌ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: همه‌ی دستگاه‌ها، برای تامین اهداف مورد نظر در این حوزه، نیازمند حمایت ستاد و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی هستند.

محمدرضا سالاری هم‌چنین افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دو جنبه باید در دستور کار همه قرار بگیرد؛ یکی وظیفه‌ی قانونی ما و دیگری عمل به تکلیف شرعی و واجب دینی به جهت فرمان و تاکید مقام معظم رهبری.

وی سپس در خصوص رسالت کانون و رویکرد فعالیت‌های آن عنوان کرد: خدمات کانون پرورش فکری مبتنی بر ذائقه‌ی مخاطبان کودک و نوجوان طراحی شده و بر همین اساس، فعالیت‌های آن با رویکرد آموزش غیرمستقیم به گروه‌های سنی هدف ارایه می‌شود که تاثیرگذاری بیشتر و طولانی‌تری دارد.

سالاری در همین بخش از سخنان خود از برگزاری ویژه برنامه‌هایی، به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خبر داد و گفت: مهرواره نقالی و روایت‌گری زندگی ایرانی- اسلامی، ویژه‌ی اعضا، با الگوبرداری از گنجینه‌ی شاهنامه فردوسی، یکی از برنامه‌هایی است که با رویکرد هویت‌بخشی فرهنگی به کودکان و نوجوانان برگزار و در آن، با موضوع حمایت از تولید ملی، فعالیت‌هایی نظیر نقالی، نمایش خلاق، سرگرمی، مسابقه و سرود با مشارکت آنان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون، هم‌چنین، به ویژه برنامه‌ی «نقش ماندگار» اشاره کرد و افزود: این برنامه، با رویکرد تولیدات بومی و محلی، ویژه‌ی اعضای نوجوان دختر طراحی شده و در مراکز فرهنگی‌هنری استان در حال اجراست و هدف از آن فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی حمایت از کالاهایی است که در استان تولید می‌شود.

جزییات این طرح و استفاده از ظرفیت قصه‌گویی، توسط کارشناسان کانون، نیز در این جلسه مطرح شد.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های پیشنهادی خود را به اشتراک گذاشتند که در مورد آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

استفاده از ظرفیت فعالیت‌های کانون پرورش فکری در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =