برای تربیت نسل پایه، معرفی شهدا یک تکلیف است

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری در نهمین بازدید استانی خود به همدان رفت و در جریان فعالیت‌های کانون این استان قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روح‌الله عباسی‌نژاد به همراه کارکنان و مربیان کانون استان همدان، بر سر مزار سردار شهید حاج‌حسین همدانی حاضر شد و ضمن ادای احترام به ساحت شهدا بیان کرد: اغلب، استان همدان را با مفاخر، نامداران ادبی، فرهیختگان فقهی و علمی و به ویژه با شهدای شاخصش می‌شناسد، لذا معرفی سیره شهدا برای نسل پایه، یک ضرورت فرهنگی و تربیتی است. 

مربی‌ها اصلی‌ترین سرمایه برای کانون هستند

در ادامه عباسی‌نژاد با حضور در ساختمان کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان، اتاق کمیته کودک و نوجوان این کنگره را با حضور سرهنگ رسول کرمی دبیر دومین دوره این کنگره، علیرضا اکبری رییس اداره ارشاد شهرستان بهار، محسن صیفی‌کار کارشناس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نویسنده ۳۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و دیگر کارشناسان و مربیان حفظ آثار و کانون افتتاح کردند.

عباسی‌نژاد گفت: رزق ما امروز این شد که سر سفره‌ی شهدا بنشینیم. به تعبیر مقام معظم رهبری، شهدا ستاره‌هایی هستند که می‌شود راه آسمان را با آن‌ها پیدا کرد. کانون به لحاظ کارشناسی دارای سرمایه‌ی انسانی خلاق است و الحمدالله گفتمان و ادبیات ایثار و شهادت در متن و محتوای فعالیت‌های کانون قرار دارد.

مربی‌ها اصلی‌ترین سرمایه برای کانون هستند

سپس سرهنگ کرمی کانون پرورش فکری را حوزه ای با ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ی فرهنگی، هنری و ادبی دانست و خواستار حضور تماشاخانه سیار در مهرماه و همزمان با برگزاری کنگره -سالگرد شهادت سردار همدانی- شد.

همچنین محسن صیفی‌کار بیان کرد: استان همدان دارای سوژه های خیلی خوب و با ظرفیتی ویژه‌ در حوزه شعر و داستان دفاع مقدس است که می‌توان در جهت ترویج روحیه‌ی ایمان و امید بر روی آن‌ها کار کنیم، هرچند تولید برای کودکان و نوجوانان سهل و ممتنع است و نیاز به تخصص دارد.

مربی‌ها اصلی‌ترین سرمایه برای کانون هستند

وی تصریح کرد: همدان دارای ۵۰ شهید نوجوان است و شهید کلاهی عضو کتابخانه کانون پرورش فکری بوده که در سن ۱۴ سالگی به شهادت رسیده است و می توان با کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌های فرهنگی، با هم‌اندیشی قوی تر و با پشتیبانی کانون پرورش فکری می‌ شود به تولید کار کیفی در حوزه کودک و نوجوان بپردازیم و در کنگره ملی بسته‌های فرهنگی ویژه کودک و نوجوانان از کتاب‌های خوب کانون آماده و هدیه دهیم.

در ادامه عباسی‌نژاد در برنامه‌ی طرح «یار مهربان» ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت روخوانی و روانخوانی دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی است که همزمان در سراسر استان همدان در حال برگزاری بود حضور یافت و با مربیان، کودکان و اولیا به گفت‌وگو نشست.

مربی‌ها اصلی‌ترین سرمایه برای کانون هستند

کانونی شدن همه ی دانش آموزان همدانی 

بعد از برپایی نماز جماعت نشستی صمیمی با کارکنان و مربیان مراکز همدان، مریانج، بهار، لالجین و صالح‌آباد برگزار شد.

در این نشست معصومه ابراهیمی‌هژیر مدیرکل کانون استان همدان با ترسیم مثلثی از گام دوم انقلاب و رهنمودهای رهبری، کانون را دارای سه رکن: هنر، نیروی انسانی مستعد و محرومیت‌زدایی دانست که باید در راستای جهاد تبیین به چشم‌انداز سه ساله و ۱۰ساله خود- کتابخوان شدن و کانونی شدن همه‌ی دانش آموزان همدانی- در استان دست پیدا کند.

مدیر دفتر مرکزی حراست ضمن تبریک روز عرفه، روز نیایش، تنها سرمایه‌ی هر سازمان را نیروی انسانی آن دانست و افزود: اعضایی که در مراکز حضور دارند آورده ها و سرمایه‌ های کانون هستند به نام مربی. ایشان به ضرورت تعمیق و تقدم نقش تربیتی مربیان نسبت به نقش آموزشی آنان تاکید کرد و گفت: نسل پایه، الگو و آموزش پذیر است و باید تربیت مبتنی بر دانش و مهارت روزآمد باشد. 

مربی‌ها اصلی‌ترین سرمایه برای کانون هستند

عباسی نژاد در ادامه به نگاه ملی، انسجام، امید، انگیزه، وفاداری ملی اشاره و هر یک را یک اصل دانست که یکپارچگی و انسجام در آن بسیار موثر است.

وی در تبیین نگاه صیانتی حراست تصریح کرد: حراست مشاور امین شماست. در سایه‌ی تعامل سازنده، اعتمادسازی، اطمینان بخشی با رویکرد صیانتی می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم و این مجموعه باید در اوج تواضع، مقتدر باشد. 

مربی‌ها اصلی‌ترین سرمایه برای کانون هستند

بخش بعدی بازدید ایشان حضور در شهرستان ملایر بود. در این دیدار و گفت‌وگویی صمیمانه مربیان و نیروهای خدمات مراکز ۱، ۲، ۳ و پستی ملایر، جوکار، سامن و ازندریان حضور داشتند.

در این نشست دو ساعته عباسی‌نژاد با مغتنم شمردن حضور در همدان بیان کرد: مربی‌ها اصلی‌ترین و ماندگارترین سرمایه برای کانون هستند و کمک به حفظ آرامش و صیانت و حمایت از آنان جزو مهم‌ترین رسالت حوزه‌ی حراست است.

مربی‌ها اصلی‌ترین سرمایه برای کانون هستند

در این نشست هر یک از مربیان ضمن معرفی خود به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات خود پرداختند.

ساعت ۹ تا ۱۱ شب نیز به جمع‌بندی بازدیدها، روند فعالیت‌ها و دغدغه‌های مدیرکل استان پرداخته شد.

برای تربیت نسل پایه، معرفی شهدا یک تکلیف است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =