انجمن نویسندگان نوجوان(دریچه) میزبان داستان های اعضا شد

با هدف بررسی و نقد جدیدترین آثار ادبی اعضای انجمن دریچه، این انجمن با حضور «زهرا قدیری» مربی ادبی کانون از شهرستان رفسنجان به صورت مجازی تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، عصر امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ انجمن ادبی دریچه با حضور زهرا قدیری مربی ادبی کانون، از شهرستان رفسنجان به صورت مجازی تشکیل جلسه داد و جدیدترین نوشته‌های سه عضو نویسنده نوجوان این انجمن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 بر همین اساس اولین اثر از «سنا خدایی» در این نشست به اشتراک گذاشته شد و در همین خصوص مهمان برنامه از فضا سازی مناسب داستان «قهری» اثر این نویسنده یاد کرد و توصیه‌هایی به صاحب این اثر داشت.

دومین اثری که مورد نقد اعضا و میهمان این انجمن قرار گرفت، «اشک‌های چروک» اثر فاطمه فیروزی بود.

قدیری شروع این داستان را خوب و تصویر سازی آن را مناسب دانست و گفت: سیر داستانی در خلق یک داستان کوتاه از نکات مهمی است که باید در خلق یک اثر ادبی رعایت شود که باعث فضا سازی مناسب در ذهن خواننده و علاقه وی به مطالعه ادامه داستان شود.

«به وقت دعوت» به قلم یاسمن «خاتمی سومین» اثری بود که در این نشست مجازی به اشتراک گداشته شد و مورد نقد و بررسی حاضرین قرار گرفت.

قدیری در این بخش ازنشست ضمن اشاره به اثر این نویسنده به آثار ادبی مدرن گریزی زد و به اعضای انجمن توصیه کرد: جهان مدرن نویسی جهانی زیباست اما لازم است بعد از شناخت لازم از داستان کلاسیک به نوشتن داستان مدرن بپردازیم.

وی در خصوص اثر خاتمی نیز به فضا سازی خوب این داستان پرداخت و ضمن توصیه هایی در خصوص گره گشایی از ماجرا و متن داستان گفت: شخصیت پردازی خوبی نیز در اثر این نویسنده نوجوان دیده می شود.

گفتنی است: انجمن ادبی دریچه در مرکز فرهنگی وهنری کانون در شهرستان بشرویه فعال است و جلسات خود را با هدف بررسی و نقد آثار اعضای این انجمن با حضور کارشناسانی از نقاط مختلف کشور به صورت مجازی برگزار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =