احیای سنت‌ها با «جشن حنا» در کانون پرورش فکری شماره یک طبس

مرکز فرهنگی و هنری کانون شماره یک در شهرستان طبس در آستانه عید سعید غدیر«جشن حنا»، از سنت‌های کهن مردم این شهرستان در شب عید غدیرخم را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ مربیان و اعضای مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون در شهرستان طبس در آستانه عید سعید غدیر «جشن حنا»، از جشن‌های سنتی مردم طبس در شب عید غدیر خم را کنار هم برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، برگزاری جشن عید غدیر خم و احیای آداب و رسوم بومی و محلی این شهرستان از اهداف این برنامه عنوان شده که با حضور جمعی از اعضای دختر این مرکز  صبح امروز ۱۴ تیر ماه به مرحله‌ی اجرا درآمده است.

روایت قصه‌هایی از سیره و زندگی امام علی(ع)، معرفی کتاب «بر بالین امپراطور» و دو شخصیت حضرت ابراهیم (ع) و امیرمؤمنان حضرت علی (ع) و  مولودی خوانی و شعر خوانی از بخش‌های این برنامه یاد شده است.

این گزارش می‌افزاید: در ادامه‌ی برنامه در مورد سنت قدیمی و بخشی از آداب و رسوم مردم طبس در شب مبارک غدیر با اعضا گفت و گو و در پایان شیشه‌های کوچک تزیین شده‌ی حنا و کارت تبریک به اعضا اهدا شده تا به مبارکی این عید بردستان خود حنا ببندند.

احیای سنت‌ها با «جشن حنا» در کانون پرورش فکری شماره یک طبس

احیای سنت‌ها با «جشن حنا» در کانون پرورش فکری شماره یک طبس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =