آیین اختتامیه جشنواره استانی راویان غدیر برگزار شد

به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در آستانه عیدسعید غدیرخم آیین پایانی جشنواره استانی راویان غدیر با معرفی و قدردانی از برگزیدگان آن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین آیین اختتامیه جشنواره استانی راویان غدیر در تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مخاطبان و مسئولان ادارات از جمله آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف در مجتمع کانون استان قزوین برگزار شد.

تلاوت قرآن کریم، سرود ملی، سرود امام علی(ع)، شعرخوانی اعضای برگزیده و اجرای مداحی، اجرای برنامه ضرب زورخانه‌ای، شعرخوانی شاعران مطرح استان، خوانش بیانیه توسط داوران و اهدای جایزه به برگزیدگان از جمله بخش‌های این برنامه بود.

در بخشی از این برنامه اعظم یوسفی اصل معاون فرهنگی -اجرایی کانون استان قزوین همراه با تشریح روند جشنواره و قدردانی از همه دست اندرکاران آن، شعرخوانی را دارای ظرفیت بالایی برای القای مفاهیم ارزشمند اسلامی-انسانی دانست.

در پایان از برگزیدگان این جشنواره  و مربیان آنان با اهدای جایزه و لوح سپاس فدردانی شد.

بر این اساس در بخش شعر خوانی زیر ۱۲ سال مهدیا مصطفوی و سارا ابراهیمی از مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین هر دو با مربی‌گری فاطمه شایان مجد  و نیکا کلهری از دبستان اخوان (بخش آزاد)برگزیده شناخته شدند.

در شعرخوانی زیر ۱۷ سال نیز  امیر ورسه‌ای از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی، ستایش عبدالهی ها از مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین با مربی‌گری سید احسان امامی و سارینا حاجی از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقامیربها برگزیده شناخته شدند.

در رشته مداحی در گروه سنی زیر ۱۲ سال امیرعلی محمدبیگی از مرکز فرهنگی و هنری ضیاآباد با مربی گری نرگس لشگری و در گروه سنی  زیر ۱۷ سال محمد مهدی مهدی بیگی از شریفیه  و محمدمهدی حبیبی از  شهرک مهرگان ( در بخش غیر کانونی)برگزیده شناخته شدند.

برگزاری کارگاه خوشنویسی غدیرانه  با حضور مربیان و اعضای برگزیده خوشنویسی کانون استان از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

گفتنی‌ست این جشنواره با دبیری مهدی مردانی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان و دبیر جشنواره با ارسال فراخوانی در اردیبهشت امسال ویژه دو گروه سنی ۸ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال در سراسر استان آغاز شد و شامل رشته‌های شعرخوانی و مداحی در گستره استانی و  با همکاری بنیاد بین المللی غدیر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

موضوع این جشنواره واقعه تاریخی غدیر، زندگی، سیره و احادیث حضرت علی(ع) بود و آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌آید.

در جریان این جشنواره ۱۲۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، ۱۲ اثر مداحی و ۱۱۱ اثر شعرخوانی که ۴۹ شرکت کننده زیر ۱۲ سال سن داشتند.

فراهم‌سازی زمینه آشنایی و انس بیشتر با فعالیت‌های مذهبی، تلاش برای ارائه آثار فاخر و ماندگار علوی در حوزه کودک و نوجوان، ترویج فرهنگ و هنر غدیر و فراهم‌سازی امکان ابراز ارادت به ساحت مقدس حضرت امیرالمومنین علی(ع) در یک برنامه کلان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بود.

آیین اختتامیه جشنواره استانی راویان غدیر برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره استانی راویان غدیر برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره استانی راویان غدیر برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره استانی راویان غدیر برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره استانی راویان غدیر برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =