کد خبر: 327276
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
بازدید 1275
کانون پیشگام در برپایی جشن عید غدیر

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به رسم هر ساله به مناسبت عید غدیرخم با اجرای برنامه‌های متنوع خصوصا قصه‌گویی به بازخوانی این روز و شخصیت امام علی (ع) پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، معصومه ابراهیمی هژیر با تبریک عید امامت و ولایت در خصوص برنامه‌های کانون برای برپایی جشن عید غدیر اظهار کرد: تمامی همکاران و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به رسم هر ساله به مناسبت عید غدیرخم، به مدت یک ماه است که مشغول فضاسازی و برنامه‌ریزی برای برگزار شدن هر چه بهتر این عید هستند.

وی افزود: در تمامی ۳۱ کتابخانه ثابت کانون پرورش فکری جشن عید غدیر با برنامه‌های متنوعی چون سرود، کارگاه هنری و فرهنگی، بازی و سرگرمی، پازل مکعبی با حکمت‌های نهج البلاغه، مسابقه با موضوع غدیرخم برای اعضای کانون برگزار شده و وقایع غدیر و شخصیت امام علی (ع) با قصه‌گویی برای اعضا بازخوانی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشن ۱۸ کیلومتری غدیر(میهمانی غدیر) دارای یک غرفه است که البته در این دو روز غرفه‌هایی در نقاط دیگر شهر داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه باید با زبان هنر و مفاهیم ساده و روان این روز بزرگ را برای کودکان و نوجوانان توضیح داد، گفت: کار اصلی ما در موکب علی‌ابن موسی الرضا بخش کودک و نوجوان است که به صورت تخصصی با زبان هنر از واقعه غدیر خم برای کودکان و نوجوانان توسط همکاران هنری و ادبی گفته می‌شود و البته مراکز لالجین، مریانج، بهار، اسدآباد در سطح شهر هم غرفه غدیر کودک و نوجوان داشته‌اند.

ابراهیمی‌هژیرادامه داد: امروز در مهمونی ۱۸ کیلومتری دو نفر از مربیان کتابخانه سیار همراه با چرخ سفال  حضور دارند و که گلدان‌هایی از سفال را با مهارت‌ورزی دستان کودکان و نوجوانان درست و بر روی آنها نام حضرت علی را حک می‌کنند.

وی تصریح کرد: همکاران در کانون 5 هزار شاخه نبات و 3 هزار شکلات را تزیین  و توزیع کرده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: قطعا در این چند سطر نمی‌توان زحمات همکاران کانون را برای برپایی این عید بزرگ به نمایش گذاشت ولی به نوبه خود از زحمات آنها سپاسگزارم، ان‌شا الله اجر این زحمات را از صاحب این روز دریافت کنند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =