حضور مدیرکل کانون استان کرمانشاه در برنامه شبکه زاگرس

در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون استان در برنامه زنده صدا و سیما با عنوان " سلام کرمانشاه " مربوط به شبکه استانی زاگرس حضور پیدا کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون استان در برنامه زنده صدا و سیما با عنوان " سلام کرمانشاه  " مربوط به شبکه استانی زاگرس حضور پیدا کرد .
محمد خیاط زنجانی در این برنامه با تعریف ادبیات کودک و نوجوان گفت : ادبیات به عنوان عناصر هویت‌بخش هر جامعه‌ای هست که هویت پایداری آن جامعه را شکل می‌دهد و اگر بخواهیم کودکان و نوجوانان هویت‌پذیر باشند باید از همان ابتدا با ادبیات آن جامعه آشنا شوند و به طور ویژه ایران سابقه ادبی ماندگار و متفاوتی نسبت به خیلی از جوامع دارد . 

حضور مدیرکل کانون استان کرمانشاه در برنامه شبکه زاگرس
وی افزود : مساله ادبیات فارسی از موارد بسیار مهمی است که بارها مقام معظم رهبری به آن تاکید داشته‌است . حفظ پاسداشت و بسط توجه به ادبیات کودک و نوجوان، حساس‌ترین، موثرترین رکنی‌است که باید به آن توجه شود . برای قشر آینده‌ساز این جامعه با همه هجمه هایی که در فضاهای مختلف نسبت به ادبیات، گویش‌ها و هویت‌زبانی در حال انجام است، توجه به ادبیات کودک و نوجوان با محوریت دغدغه‌های ادبیات ملی، بومی و قومی می‌تواند یک اتفاق مهم و موثر باشد که تضمین کننده آینده شود .
زنجانی با اشاره به استاد فقید ادبیات کودک و نوجوان، مهدی آذر یزدی و کتاب‌های او بیان داشت : نقش این استاد فقید در ادبیات کودک و نوجوان بسیار اثرگذار بوده تا آنجا که این روز به همین دلیل نام‌گذاری شده است . یکی از ابزارهای انتقال باورها و اندیشه‌ها از طریق قصه و شعر است، چنان‌که خداوند کتاب خود را به عنوان احسن القصص نامیده است . ادبیات یکی از اثرگذارترین، مفیدترین و مورد پذیرش‌ترین ابزاری است که هزینه ندارد و مفاهیم را انتقال می‌دهد . ادبیات برای سبک زندگی صحیح برای کودک و نوجوان است .

حضور مدیرکل کانون استان کرمانشاه در برنامه شبکه زاگرس
زنجانی اظهار کرد : اتفاقات خوبی بعد از انقلاب در این حوزه صورت گرفته است، مجموعه متخصص کانون دارای انتشاراتی است که برخی از کتاب‌های آن در سراسر دنیا به انتشار رسیده، امروزه دغدغه عمومی خانواده‌ها، توجه به مساله کتاب و کتابخوانی است و توجه به فعالیت‌های ادبی را به‌عنوان نیاز امروز فرزاندان‌خود فهم نموده‌اند؛ خود نوجوانان هم در این زمینه ورود کرده و به عنوان تولیدکننده و عرضه‌کننده این محصولات سهم بسزایی را ایفا می‌نمایند و کانون نیز کارگاه‌های تخصصی متناسبی را برگزار نموده، در واقع نسل امروز حرف نسل امروز را بهتر می‌فهمد . 
در ادامه، زنجانی با اشاره به شکل‌گیری کانون و ارتباط و نقش‌آفرینی آن در جامعه گفت : در کنار فضای مجازی، توجه به عنصر ادبیات و توجه به مساله کتاب و کتابخوانی بسیار مهم است و به فرموده مقام معظم رهبری " کتاب جویبار جاری زندگی‌است " و با توجه به تاکید امامین انقلاب، کانون به عنوان رکن تخصصی در حوزه تربیت کودک و نوجوان شناخته می‌شود با سه هدف اصلی تقویت ایمان در کودک و نوجوان، تثبیت هویت ایرانی و اسلامی با محوریت ادبیات فارسی و رشد و قدرت تفکر در کودکان و نوجوانان و کانون با همین محور و اساسنامه در حال انجام فعالیت است . استان کرمانشاه نیز به عنوان هفتمین استان در کشور به جهت دارا بودن مراکز ثابت و سیار در حوزه فعالیت کودک و نوجوان شناخته می‌شود، در کنار مجموعه‌هایی همچون کانون زبان در حال اجرای سرفصل‌های فعالیت‌های کانون است . 

حضور مدیرکل کانون استان کرمانشاه در برنامه شبکه زاگرس
مدیرکل کانون کرمانشاه تاکید کرد : نگاه کانون به فعالیت‌ها در همه حوزه‌ها با پسوند " خلاق " است و در واقع کانون در کنار رشد دادن، خلاقیت را انتقال می‌دهد و در کنار این موارد است که فرد، اثرگذار و خلاق خواهد شد . 
در انتها، زنجانی با اشاره به انتشارات و فعالیت‌های کانون و مراسم رونمایی از نویسندگان بومی استان، از کودکان و نوجوانان و والدین آنها دعوت کرد تا در طرح خانواده محور کانون در فعالیت‌های متنوع و اثربخش کانون شرکت داشته باشند .
برنامه پر بیننده " سلام کرمانشاه " با حضور خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون کرمانشاه و اجرای عبدی از مجریان توانمند استان از شبکه صدا و سیمای مرکز کرمانشاه پخش شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =