کد خبر: 327532
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
بازدید 950
کارگاه ادبی بکتاش در قم برگزار شد

به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان کارگاه ادبی شعر کودک و نوجوان غلامرضا بکتاش، شاعر کودک و نوجوان با مشارکت کانون پرورش فکری همدان و قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان کارگاه ادبی و آموزشی شعر کودک و نوجوان غلامرضا بکتاش، شاعر کودک و نوجوان با مشارکت کانون پرورش فکری همدان و قم در یکی از مراکز کانون پرورش فکری استان قم با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری استان همدان و  قم، مربیان و کارشناسان ادبی و جمعی از اعضای فعال برگزار شد.

غلامرضا بکتاش در آغاز کارگاه به بیان خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی خود برای بچه‌ها پرداخت و گفت: من از ۱۴ سالگی شعر گفتم و در این سن از روستا به شهر ملایر  برای ادامه تحصیل آمدم  و در این مسیر سختی‌های زیادی کشیدم و می‌خواهم از اینجا به شما بگویم که خودتان رو جدی بگیرید و سعی کنید حتما حداقل یک هنر را یاد بگیرید.

کارگاه ادبی بکتاش در قم برگزار شد

وی در پاسخ به سوال یکی از نوجوانان حاضر در جمع  که پرسید اگر نویسنده نمی‌شدید چه هنری را دنبال می‌کردید؟ اظهار کرد:‌ من دنبال موسیقی می‌رفتم و بسیار علاقمند به آهنگسازی بودم البته در حال حاضر شعرهای من آمیخته با موسیقی است و این برمی‌گردد به علاقه من به موسیقی.

این شاعر کشوری خطاب به کودکان و نوجوانان بیان کرد: در زندگی خود یاد گرفتم که از چیزی نترسم و اگر از چیزی می‌ترسید باید با آن مواجه شوید، چون شناخت ندارید می‌ترسید.

وی با بیان اینکه چرا شعر کودک را انتخاب کردم؟، خاطرنشان کرد: من بلد بودم احساس واقعی را نسبت به طبیعت، صحرا و باغ، آدم ها و ...بگویم پس به زبان ساده و روان برای کودکان شعر گفتم.

در این کارگاه  ادبی کودکان و نوجوانان فعال کانونی در رشته ادبی و شعر و داستان در رده‌های مختلف سنی به بازخوانی و طرح سوال و بررسی آثار استاد غلامرضا بکتاش پرداختند و در این جمع گرم و صمیمی غلامرضا بکتاش به سوالات حاضرین پاسخ داد و از اشعار خود برای آنها خواند.

بکتاش به موضوع «آشنا زدایی » در ادبیات و اهمیت آن اشاره و تأکید کرد: در ادبیات غنی کشور ما موضوع آشنازادیی بسیار استفاده شده و در اشعار شاعران می‌توان آن را پیدا کرد.

وی افزود: «آشنا زدایی » به زبان راحت و ساده یعنی چیزی که تا به حال نبوده و شما آن را آفریدید و خلق کردید و من به شخصه عاشق استفاده از «آشنا زدایی » در اشعار خود هستم.

این شاعر کشوری گفت: اولین قدم این است که بدانید هیچ وقت منتظر نباشید همیشه شروع کننده باشید.

کارگاه ادبی بکتاش در قم برگزار شد

وی افزود: یکی از چیزهایی که در ادبیات هست «شکار یک لحظه عاطفی» است، این ویژگی یک شاعر باید باشد که آن لحظه را پیدا کند مثل عکسی که یک عکاس در یک لحظه خاص از سوژه خود عکس می‌گیرد و عکسی که شاعر از اطراف خود و طبیعت می‌گیرد می شود شعر او.

در این مراسم احمد مهدی زاده معروف به «کودک قد بلند» به اجرای برنامه‌ای شاد که همراه با شعرخوانی و اجرای اریگامی به طور همزمان بود برای بچه‌ها پرداخت.

در پایان این مراسم از طرف معصومه ابراهیمی هژیر، مدیرکل کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان و محمد غفاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از غلامرضا بکتاش تقدیر شد.

کارگاه ادبی بکتاش در قم برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =