هفت‌هزار و ۶۹۷ کتاب و سرگرمی سهم مراکز کانون استان سمنان شد

هفت‌هزار و ۶۹۷ کتاب و سرگرمی در مرحله‌ی اول طرح ارسالِ سه‌میلیون جلد کتاب به مراکز فرهنگی‌هنری، سهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مرحله‌ی اول طرح ارسالِ سه‌میلیون جلد کتاب به مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌های مناطق محروم و بازار نشر در سراسر کشور، هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان آغاز ‌شد و تا هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی ادامه خواهد داشت.

هفت‌هزار و ۶۹۷ کتاب و سرگرمی سهم مراکز کانون استان سمنان شد

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان اظهار داشت: تأمین کتاب به‌عنوان اصلی‌ترین موجودی مراکز فرهنگی‌هنری کانون از طریق چاپ کتاب‌های کانونی و خرید کتاب‌های مناسب از دیگر ناشران حوزه‌ی کودک و نوجوان در ستاد مرکزی، آغاز و در مرحله‌ی اول آن، ۸۴۵هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری و کتابخانه‌های مناطق محروم سراسر کشور توزیع شده که از این تعداد، هفت‌هزار و ۶۹۷ کتاب و سرگرمی سهم مراکز کانون استان سمنان شد.

وی افزود: در فرآیند ارسال و اهدای کتاب با عنوان «در مسیر دانایی بر بال کتاب»، تعداد ۹۱ عنوان کتاب چاپ اول از تولیدات کانون و ۲۵ عنوان کتاب از سایر ناشران کودک و نوجوان که به تأیید کمیته کتاب کانون رسیده است به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور ارسال ‌می‌شود.

هفت‌هزار و ۶۹۷ کتاب و سرگرمی سهم مراکز کانون استان سمنان شد

مدیرکل کانون استان سمنان یادآور شد: با آغاز فصل تابستان و شروع اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، ۱۰ عنوان سرگرمی سازنده و بازی فکری از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «بازی با کش، ماسک، صورتک، خشک‌کن گیاهان، تنگرام، بندک، خدا دوست دارد خدا دوست ندارد، پلکان، همه‌چیز با اتصالات ساده، گردونه تصویر و یک تار سبیل» به کتابخانه‌های کانون در سراسر استان ارسال شده است.

خدابخشی اظهار داشت: کتاب‌ها و سرگرمی‌های ارسالی با توجه به تعداد اعضا، وضعیت آمار امانت کتاب و میزان نیاز هر مرکز، تقسیم و آماده‌سازی و برای مراکز استان ارسال شد تا اعضای کودک و نوجوان ضمن آشنایی با تازه‌های نشر و نویسندگان و شاعران حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان، با کتاب به‌عنوان یک دوست ارزشمند و رشددهنده، مأنوس شده و آن را در سبد فرهنگی خانواده‌های خود قرار دهند.

هفت‌هزار و ۶۹۷ کتاب و سرگرمی سهم مراکز کانون استان سمنان شد

گفتنی است، استان سمنان ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، دو مرکز فرهنگی‌هنری پستی، چهار مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی و دو مرکز فراگیر(کودکان دارای نیازهای ویژه) دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =