کد خبر: 327907
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
بازدید 243
هوای سیرجان و بافت با حضور شاعران خوب شد

نشست نقد و بررسی کتاب «با تو هوا خوب است» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بافت و با حضور شاعر کتاب محمود پوروهاب برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، در ادامه مجموعه نشست‌هایی که ۲۵ تیر ۱۴۰۲ به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و موسسه فرهنگی‌هنری معراج اندیشه گل‌گهر سیرجان و با حضور سه شاعر کودک و نوجوان مطرح کشور، کمال شفیعی، بابک نیک‌طلب و محمود پوروهاب برگزار شد، عصر روز یکشنبه محمود پوروهاب مهمان اعضا و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کودکان و نوجوانان بافت شد و درباره کتاب «با تو هوا خوب است» با حاضران گفتگو کرد.

بنابر این خبر، همزمان با نشست محمود پوروهاب در بافت، بابک نیک‌طلب با اعضای کارگاه‌های ادبی کانون شهربابک و سیرجان و در محل مرکز فرهنگی‌هنری کانون سیرجان نشست ادبی برگزار کرد.

هوای سیرجان و بافت با حضور شاعران خوب شد

در همین ساعت کمال شفیعی برای مربیان و کارشناسان ادبی استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی زیبایی‌شناسی در شعر نوجوان را تشریح کرد.

این در حالی است که، محمود پوروهاب در نقد اشعار اعضای مرکز بافت بیان کرد: توجه به زبان شعر و دوری از واژه‌های کهنه خیلی مهم است. من نمی‌توانم شما را به ۵۰ سال پیش و سال‌های کودکی خودم ببرم اما می‌توانم به زمان شما بیایم و بنویسم.

وی برای این‌که نویسنده و شاعر شبیه هیچ‌کس نباشد و به سبک شخصی خودش برسد پیشنهاد داد: باید سبک‌ها و شیوه‌ سایر نویسندگان را مطالعه کنید، به کشف‌ها و تصاویر تازه برسید و سخن تازه بگویید.

پوروهاب  افزود: هر متنی به ناچار بینامتن است یعنی هیچ نوشته‌ای نیست که بی‌تاثیر از متن دیگری نباشد. هر متنی که می‌نویسیم از گذشتگان تاثیر پذیرفته و بر آیندگان نیز تاثیر می‌گذارد.

در سیرجان و نشست ادبی همزمان با بچه‌های بافت اعضای کارگاه‌های ادبی شهربابک و سیرجان اشعارشان را برای بابک نیک‌طلب خواندند و به صورت گروهی و تخصصی نقد و بررسی آن‌ها صورت گرفت.

همچنین نیک‌طلب هم تعدادی از اشعار جدیدش را برای بچه‌ها خواند و رای و نظر یکایک آن‌ها را جویا شد و برای تغییر آن‌ها و این‌که به مرحله چاپ برسند یا نه تصمیم‌گیری کرد.

ثمره سفر سه شاعر محبوب کودکان و نوجوان کشور کمال شفیعی، بابک نیک‌طلب و محمود پوروهاب در روز پربرکت سیرجان و بافت پنج نشست تخصصی ادبی بود.

هوای سیرجان و بافت با حضور شاعران خوب شد

هوای سیرجان و بافت با حضور شاعران خوب شد

هوای سیرجان و بافت با حضور شاعران خوب شد

هوای سیرجان و بافت با حضور شاعران خوب شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =