اعلام ویژه برنامه‌های ایام محرم و صفر در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان از اجرای ده‌ها ویژه برنامه در ایام ماه محرم تا اربعین حسینی در مراکز کانون پرورش فکری خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یارانش با اعلام اینکه در ایام ماه محرم تا اربعین حسینی ده‌ها برنامه در سطح مراکز کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد گفت: این برنامه‌ها با هدف تقویت باورهای دینی، تبیین اهداف قیام عاشورا، بیان صحیح نهضت حسینی برای کودکان ونوجوانان اجرا می شود.

حمیدی ایام محرم را فرصت مناسبی برای معرفی اهداف قیام عاشورا به کودکان و نوجوانان دانست و گفت: برنامه‌های کانون بر اساس روش‌های خلاقانه و جذاب اجرا می شود تا کودکان ونوجوانان بیشترین بهره را از این برنامه‌ها ببرند.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام را گردهمایی کودکان عاشورایی همزمان با سرلسر کشور برشمرد و ادامه داد: فضا سازی مراکز کانون با همکاری اعضای کودک و نوجوان، مراسم سوگواری ایام دهه اول محرم با مرثیه سرایی و نوحه خوانی اعضای نوجوان پسر، ویژه برنامه‌ی آخرین نماز، برپایی نمایشگاه کتاب در سطح مراکز با هدف معرفی کتاب‌های موجود در مراکز با موضوع محرم و کارگاه کتاب‌خوانی با محوریت زندگی امام حسین(ع)  و قایع کربلا، مسابقه کتابخوانی، معرفی شخصیت‌ها و چهره‌های معروف قیام کربلا و برگزاری موکب‌های فرهنگی، هنری در سطح مراکز کانون از جمله برنامه های پیش‌بینی شده است.

مدیر کل کانون استان افزود: ویژه برنامه تاب عَلم، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، نمایشگاه عکس عاشورایی، برگزاری کارگاه نوشتن خلاق ، معرفی سرزمین با محوریت سرزمین کربلا، قصه‌گویی و برگزاری موکب حضرت قاسم نیز از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در سطح مراکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =