میهمانان کوچک امام حسین(ع)

گردهمایی کودکان عاشورایی همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، گردهمایی کودکان عاشورایی با حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌ها روز یک‌شنبه اول مرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۱۸ در مجتمع پردیسان کانون پرورش فکری قم برگزار می‌شود. 

 چاووشی‌خوانی، تعزیه، منقبت‌خوانی، سرودخوانی، مداحی و دکلمه خوانی نوجوان، برپایی دسته سقاها، آیین طبل زنی سنتی بوشهری، طبل زنی سنتی قمی و عزاداری کودکان ملل مختلف  از جمله برنامه‌های کانون استان قم در این گردهمایی خواهد بود.

به گفته محمد غفاری مدیرکل کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان استان قم و عضو کارگروه ستاد اربعین کانون پرورش فکری، برپایی این گردهمایی در محله پردیسان که دور  از نقاط مرکزی شهر که اغلب محل برگزاری آیین‌های مذهبی است واقع شده است، فرصتی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ و آیین عزاداری و نمادهای مختلف عزاداری است. همچنین حضور اقوام و ملیت‌های مختلف در قم سبب می‌شود بتوانیم تنوع بیشتری در تجمعات و برنامه‌های این چنینی داشته باشیم. برای مثال در این برنامه در خدمت کودکانی از خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی خواهیم بود که از ملیت های مختلف برای تحصیل علوم اسلامی در قم حاضر هستند. همچنین دسته طبل‌زنی بوشهری‌های مقیم قم و کربلایی‌های مقیم جلوه زیبایی از این تنوع در عزاداری اقوام مختلف خواهد بود. 

غفاری افزود: در این روزهایی که جهان اسلام یک صدا در برابر هتک حرمت قرآن کریم به پا خواسته‌اند ما نیز در این تجمع  تلاش خواهیم کرد که با ارج نهادن به مقام قرآن کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم را با محبت به این معجزه الهی پیوند دهیم. 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =