کد خبر: 328243
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
بازدید 49
دومین نشست سیر مطالعاتی مربیان آفرینش‌های ادبی کانون زنجان

دومین نشست سیر مطالعاتی مباحث کتاب «رها و ناهشیار می‌نویسم» یکشنبه یکم مرداد ماه با حضور مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به صورت مجازی و در فضای اسکای روم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان، کارشناس ادبی کانون استان زنجان گفت: سیر مطالعاتی که با هدف دانش‌افزایی کارشناسان و مربیان برگزار می گردد علاوه بر  اینکه به بهره‌گیری از مباحث کتاب‌های مطالعه شده می‌انجامد به استفاده مربیان از پیشنهادات  یکدیگر و غنا و کیفیت کارگاه‌ها  نیز افزوده می شود.

در این جلسه که بخشی از آن به معرفی کتاب رها و ناهشیار می‌نویسم پرداخته شد، شیدا اردبیلی خاطر نشان ساخت: این کتاب تلاشی است برای آشنا کردنِ خواننده‌ی جستاردوست با اصول و قواعد جستارنویسی و نویسنده تلاش می‌کند که فوت‌وفن نوشتن، ویرایش و انتشار جستار شخصی و خاطره‌پردازی را به خوانندگان بیاموزد.

وی افزود: با اشاره به اینکه این سلسله نشست‌ها از سری برنامه‌های مصوب آفرینش‌های ادبی و هنری کشور هستند، گفت: مربیان ادبی استان با انواع جستار به ویژه جستار روایی، عناصر جستار، خاطره پردازی و تفاوت‌های آن با جستار نویسی، فواید نوشتن و سایر موارد در قالب کارگاه آموزشی بر اساس محتوای ارائه شده آشنا شدند و به بررسی بعضی از عناصر جستار در تعدادی از نمونه‌های جستار پرداختند.

اردبیلی در این نشست علاوه بر پرداخت به مفهوم و ویژگی‌ها و عناصر یک جستار خوب گفت: جستار به عنوان یک سبک ویژه‌ در نوشتن و خواندن است که خواننده می‌تواند در مدت زمان کوتاهی و تمرکز آسان‌تر و سریع‌تر با یک ‌موضوع ارتباط برقرار کند و نویسنده نیز می تواند تجربیات و اندیشه‌هایش را در همین بستر با خواننده در میان بگذارد و علاوه بر اینکه دریچه‌ای نو به موضوع را برای خواننده بگشاید در گامی پیش‌تر او را به غور در تجربه‌های زیسته‌ی خویش هم فرا خواند.

نمونه خوانی کتاب قصه‌جو ۲ "برگزیده جستارهای بخش علمی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی" با هدف آشنایی مربیان با جستار، پایان بخش این نشست بود.

دومین نشست سیر مطالعاتی مربیان آفرینش‌های ادبی کانون زنجان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =