ساخت درنای کاغذی نماد صلح و دوستی در کانون پرورش فکری شماره یک بیرجند

کودکان ونوجوانان عضو کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با شرکت در ویژه برنامه‌ی هزار درنای کاغدی، با هنر کاغد و تا (اوریگامی) درنای کاغذی ساختند و صلح و دوستی در دنیا را خواستار شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، در این برنامه که همزمان ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ و در سالروز   حمله اتمی آمریکا به هیروشیمای ژاپن اعضای دختر مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند در ویژه برنامه‌ی «هزار درنای کاغذی» شرکت کردند و با ساخت درنای کاغذی صلح و دوستی در دنیا را خواستار شدند.

بر همین اساس در ابتدای برنامه کتاب «ساداکو و هزار درنای کاغذی» به اعضا معرفی و ماجرای خواندنی این کتاب در قالب قصه گویی بیان شد تا بیشتر از گذشته با مفهوم صلح و دوستی که از اهداف این کتاب است آشنا شوند.

در ادامه اعضای شرکت کننده در این برنامه با فراگیری آموزش ساخت درنای کاغذی، درنا ساختند و آرزوهای خود برای صلح و دوستی و آرامش کودکان دنیا را بر بال درنا های خود نوشتند و آن را در محل مرکز نصب کردند.

گفتنی است: کتاب ساداکو و هزار درنای کاغذی اثری از الینور کوئر با تصویرگری رونالد هیلمر و ترجمه مریم پیشگاه است که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان منتشر شده است.

این داستان درباره دختری به نام ساداکو است که در هیروشیما زندگی می‌کند و مانند تمام دختران نوجوان دیگر، رویاها و آرزوهایی در سر دارد  اما به بیماری ناشی از تشعشعات بمب اتم، مبتلا می‌شود...

این گزارش می افزاید: درنای کاغذی حاصل هنری به نام «اوریگامی» است، پرنده‌ای که پس از داستان غم‌انگیز زندگی ساداکو دختربچه‌ی ژاپنی، به نماد صلح تبدیل شد. ساخت درنای کاغذی نماد صلح و دوستی در کانون پرورش فکری شماره یک بیرجند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =