بازدید مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی از مراکز سیار روستایی و شهری بیرجند

طاهر حمیدی مدیر کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان صبح امروز ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ از مراکز سیار روستایی و شهری بیرجند بازدید و با مربیان این مراکز در خصوص برنامه‌ها و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در روستاهای تحت پوشش گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی در این بازدید با بیان اینکه مراکز فرهنگی و هنری نقش مستقیم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و دینی، در بین کودکان و نوجوانان را بر عهده دارند در جمع مربیان این مراکز گفت: کودکان و نوجوانان مانند لوح سفیدی هستند که مربیان می‌توانند به عنوان الگوی تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان را در جهت درست و همچنین شکوفایی استعدادها هدایت و راهنمایی کنند.

مدیر کل محترم استان با تاکید بر اجرای شیوه نامه اربعین و طرح ثبت نام مربیان علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم گفت: ترویج فعالیت‌های مذهبی و آموزه‌های دینی و سیره پیامبر و زندگی ائمه اطهار و همراهی در مراسم  و برنامه‌های مذهبی خصوصا اربعین حسینی که بنیادی‌ترین و بزرگترین رویداد ظلم ستیزی جهان اسلام و سبب وحدت بخشی بین ادیان و ملت‌ها شده است، بدون شک کودکان و نوجوانان را با اندیشه‌ی متعالی امام حسین علیه اسلام و زندگی اسلامی و معنوی آشنا خواهد نمود.

در این بازدید  و گفت و گو که در محل پایگاه این مراکز انجام شد، فعالیت‌های پیک امید در مناطق کم برخوردار، مسجد محوری فعالیت مراکز سیار و برگزاری مهرواره بازی‌های بومی و محلی در آینده‌ای نزدیک از مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت.

گفتنی است سه کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتاب‌خانه سیار شهری کانون پرورش فکری به کودکان ونوجوانان مناطق روستایی و حاشیه شهر بیرجند خدمات رسانی می‌کنند.

بازدید مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی از مراکز سیار روستایی و شهری بیرجند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =