«سید احمد میرزاده» شاعر کودک و نوجوان میهمان انجمن شاعران نوجوان راه‌زینه شد

انجمن شاعران نوجوان راه‌زینه کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با حضور شاعر برجسته کودک و نوجوان سید احمد میرزاده برگزار شد و کتاب «نمی توان کلاغ ماند» از آثار خواندنی این شاعر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، صبح امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ انجمن شاعران نوجوان استان «راه زینه» با میزبانی از شاعر خراسانی حوزه کودک و نوجوان سید احمد میرزاده و با همکاری خانه کتاب ایران ، در محل مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند برگزار شد.

در این نشست که با حضور اعضای انجمن و همچنین جمعی از اعضای علاقمند کارگاههای ادبی مراکز به مرحله ی اجرا در آمد نوجوانان حاضر ضمن خوانش اشعاری از این نویسنده به بیان نظرات خود در خصوص کتاب «نمی‌توان کلاغ ماند» پرداختند و پاسخ سوالات خود را از زبان نویسنده این کتاب شنیدند.

بیان نظرات در خصوص انتخاب گروه سنی مخاطب، قطع کتاب، اشعار ساده و روان، تصویر گری، نقاط قوت و ضعف کتاب از نگاه مخاطب و خواننده کتاب از مواردی بود که از سوی نوجوانان حاضر در این نشست بیان شد که مورد استقبال میهمان این نشست قرار گرفت و از آن  به عنوان نقد ارزشمند و واقعی از سوی مخاطب یاد کرد.

میرزاده در پاسخ به بخشی از نقد های نوجوانان حاضر در این نشست از داشتن قدرت نقد و بررسی بدون توجه به نام کتاب و نویسنده به عنوان نکته ای مهم و اساسی یاد کرد و گفت:مطالعه کتاب خوب، توجه به ذوق و سلیقه مخاطب، توجه به آثار هنری، نوشته‌های کلاسیک و شاهکارهای ادبیات کودک نوجوان می تواند به شاعر کمک کند تا سروده ای مخاطب پسند داشته باشد.

این شاعر پس از شنیدن چند اثر از نوجوانان عضو این انجمن مراکز کانون را فضایی مناسب برای دوستی با کتاب دانست و گفت: حفظ شعر، اعتماد به نفس، توجه به توانمندی های مخاطب می تواند در راه شاعر شدن به نوجوانان علاقمند به این حوزه  کمک کند.

وی شناخت مجوعه ای از عنصر های شاعرانه، تخیل شعر، وزن و رعایت دستورات زبان فارسی و قالبهای شعری  را لازمه سرودن شعر کودک و نوجوان دانست.

گفتنی است: «نمی‌توان کلاغ ماند» سروده سید احمد میرزاده از انتشارات کانون بدلیل بیان پرقدرت مضامین نوجوانانه دیپلم افتخار و لوح زرین چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌های شعر نوجوان را کسب کرده است.

 «سید احمد میرزاده» شاعر کودک و نوجوان میهمان انجمن شاعران نوجوان راه‌زینه شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =