نشست فعالان حوزه کودک و نوجوان بوشهری با معاون فرهنگی کانون برگزار شد/کنجکاوی دروازه ورود به دنیای دانایی

فعالان حوزه کودک و نوجوان بوشهری در نشستی با معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ، فرهاد فلاح در نشست با فعالان حوزه کودک و نوجوان که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شد، عنوان کرد: یکی از موضوع‌های مهم در حوزه کودک و نوجوان ایجاد اطلس موضوع‌های کودک و نوجوان است که عدم وجود آن آسیب‌زاست.

نشست فعالان حوزه کودک و نوجوان بوشهری با معاون فرهنگی کانون

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ما در حوزه کودک و نوجوان پژوهش‌محور نیست و نیازسنجی نکرده‌ایم، عنوان کرد: ما باید بررسی کنیم دختر و پسر نوجوان بوشهری در مقایسه با نوجوانان دیگر استان‌ها و دیگر مناطق کشور نیازش چیست و در این راستا چه فیلم‌ها، چه کتاب‌ها و چه پویش‌هایی را تولید کنیم که بتواند بر این اساس بر نیازهای او اثر گذاشته و نیازهای آنها را برآورده کند.

فلاح با اشاره به اینکه کلیدواژه‌های دنیای نوجوانی را باید جست‌وجو و تحلیل کرد گفت: آنقدر این نیازها به‌روز است که حتی می‌توان در فراوانی این کلیدواژه‌ها از امروز تا روز بعد تفاوت مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: اگر ما پژوهش نداشته باشیم نمی‌توانیم تشخیص دهیم نیاز بچه‌ها چیست؟ کنجکاوی دروازه ورود به دنیای دانایی است؛ از همین رو باید به بچه‌ها دفتری داد با عنوان نادانسته‌ها تا فکرشان را به کار اندازند، زیرا عدم فکر کردن خطرناک‌ترین حالت ممکن برای یک کودک و نوجوان است.

فلاح نقش پدر و مادر را در روال تربیتی موثر دانست و افزود: گاه ممکن است در منزل به دلیل وجود سر و صداهای فراوان ناشی از صدای تلویزیون، تبلت، گوشی، محیط و... تمرکز و دقت را از کودک بگیرد و باعث شود کودک به سمت نشنیدن خیلی از صداها که لازمه هدایت اوست، پیش برود. 

معاون فرهنگی کانون، در کنار نقش تأثیرگذار مادر، نقش پدر را به عنوان والد، حامی و هدایت‌گر در تربیت کودکان بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید به دنبال ایده‌ها و فکرهای نو و جدید برای برنامه‌های مادر و فرزندی و پدر و فرزندی باشیم و والدین را در نقش‌پذیری برای تربیت فرزندان تشویق کنیم.

فلاح خاطرنشان کرد: شناسایی نیازها و هم‌افزایی از الزام‌های کشور است و لازم است از کار فردی فاصله گرفت و به سمت تقویت کار گروهی رفت و مسائل جامعه را از این مسیر حل کرد.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه کودک و نوجوان استان با حضور معاون فرهنگی کانون و مدیرکل کانون استان بوشهر تجلیل شد.

نشست فعالان حوزه کودک و نوجوان بوشهری با معاون فرهنگی کانون

گشایش نمایشگاه نقاشی «نشانی از آب» با حضور معاون فرهنگی

در جریان سفر معاون فرهنگی کانون به استان بوشهر، نمایشگاه نقاشی آثار اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری استان بوشهر با عنوان «نشانی از آب» در مدرسه سعادت گشایش یافت.

این نمایشگاه حاصل جشنواره نقاشی «نشانی از آب» است که در راستای فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب و طی تفاهمی با آبفا استان بوشهر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شد.

نشست فعالان حوزه کودک و نوجوان بوشهری با معاون فرهنگی کانون

علاقه‌مندان می‌توانند روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۸ و ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ از این نمایشگاه در مدرسه تاریخی سعادت بوشهر دیدن کنند.

در آیین گشایش این نمایشگاه، علاوه بر فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، مدیرکل کانون استان بوشهر، مدیرعامل آبفا و مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز حضور داشتند.

نشست فعالان حوزه کودک و نوجوان بوشهری با معاون فرهنگی کانون

دیدار معاون فرهنگی کانون با خانواده شهید عبدالمحمد هاشمی

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون شامگاه روز چهارشنبه ۱۸ مرداد با حضور در منزل شهید نوجوان عبدالمحمد هاشمی، از نزدیک با پدر و مادر و خانواده‌ی این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهید عبدالمحمد هاشمی، از شهدای نوجوان قاری و حافظ قرآن استان بوشهر است که در ۸ سال دفاع مقدس درسال ۱۳۶۱ در منطقه دشت عباس  به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نشست فعالان حوزه کودک و نوجوان بوشهری با معاون فرهنگی کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =