کد خبر: 328834
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
بازدید 116
هفتادمین نشست انجمن قصه گویی برگزار شد

نشست انجمن قصه‌گویی کانون استان تهران با موضوع "ریخت‌شناسی افسانه‌های عامیانه" با حضور لیلا کفاش‌زاده و در فضای kpf برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران در هفتادمین نشست انجمن قصه گویی کانون استان تهران که به صورت مجازی در فضای kpf و با حضور 50 نفر از اعضای انجمن قصه گویی با هدف تقویت سطح دانش و مهارت قصه گویان استان با همراهی واحد کارشناسی فرهنگی برگزار شد.در این نشست ابتدا مجری برنامه مریم شفیع زاده به اهمیت شناخت و بررسی قصه‌ها پیش از اجرا پرداخت.

هفتادمین نشست انجمن قصه گویی برگزار شد

سپس لیلا کفاش‌زاده قصه‌پژوه و عضو شورای کتاب کودک ضمن بررسی ساختار افسانه‌های عامیانه اقوام و ملل مختلف به ارائه تاریخچه‌ی قصه‌گویی و روش‌های موجود پرداخت. و ضمن اشاره به نمونه‌های کاربردی از روش کمبل و روایت قصه‌هایی کوتاه به معرفی الگوی سفر قهرمانی در افسانه‌ها و تحول شخصیت‌های اساطیری قصه‌ها تاکید کرد. اضافه کرد که هر سفر قهرمانی با یک حادثه شکل می‌گیرد و قهرمان ضمن گذر از تاریکی و تحمل سختی‌ها صیقل یافته و به ریشه‌های خود باز می‌گردد. وی افزود: ساختار افسانه و قصه‌های اسطوره‌ای در اکثر اقوام و ملل یکسان بوده و اگر تفاوتی وجود دارد به دلیل فرهنگ و هنجارهای آن جامعه رخ داده است. انجمن قصه‌گویی کانون استان تهران در راستای تقویت مهارت و دانش قصه‌گویان؛ تاکنون جلسات مختلفی را به صورت حضوری و مجازی برگزار کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =