مشارکت کانون آذربایجان‌غربی در راه‌اندازی کتابخانه در مناطق محروم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی در نشست وزیر آموزش و پرورش با مدیران مناطق استان گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در مناطق کم‌برخوردار و مرزی از اولویت‌های کانون استان در طی سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، زهرا آب‌سوران در این نشست گفت: بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اعم از ثابت، سیار و پستی برای استفاده کودکان و نوجوانان موجود است.

مدیرکل کانون استان با بیان این‌که ۶۰ نوع کارگاه تخصصی و فعالیت‌های عمومی در مراکز استان ارائه می شود و در سال جاری یک هزار کارگاه تخصصی حضوری در این راستا ارائه شده‌است تصریح کرد: ۳۵ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در مناطق مختلف استان در حال خدمات رسانی به جمعیت هدف یعنی کودکان چهار تا ۱۷ سال می‌باشند و ۱۳۸ نفر مربی فرهنگی، هنری، ادبی و ستادی در حال ارائه خدمات هستند.

آب‌سوران با اشاره به اینکه کانون استان در سال گذشته ۱۱ موفقیت بین المللی را در بخش هنری کسب کرده است خاطرنشان کرد: برای طرح جا به جایی ساختمان فعلی کانون سلماس زمین اختصاص یافته و پس از جذب حمایت های ملی و استانی به مرحله احداث و بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان  اضافه کرد: با توجه به اینکه نیاز به تاسیس مراکز جدید در شهرهای جدید استان وجود دارد لازم است که تعداد کتابخانه های سیار روستایی هم افزایش یابد.

آب‌سوران در پایان از قول مساعد مدیرعامل کانون برای تعمیر و تجهیز مراکز استان و همچنین حمایت مالی از موکب فرهنگی اربعین در مرز تمرچین خبر داد.

مشارکت کانون آذربایجان‌غربی در راه‌اندازی کتابخانه در مناطق محروم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =