کانون جایگاه مهمی در منظومه فرهنگی کشور دارد

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر جایگاه کانون پرورش فکری را در منظومه فرهنگی کشور مهم ارزیابی‌کرد و نقش مربیان این مجموعه را در برطرف‌سازی تناقضات و هم‌ستیزی فکری نسل کودک و نوجوان دارای اهمیت ویژه دانست.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، محمد حیدری این سخنان را طی نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان، مربی‌مسئول و اعضای برگزیده مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان رودسر اظهارکرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر در این نشست که با هدف پیش‌برد هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری صورت‌گرفت، با تاکید بر لزوم آشناسازی نسل کودک و نوجوان با مفاهیم  و ارزش‌های اسلامی‌گفت: برای نیل به این اهداف، نیازمند کار دقیق فرهنگی هستیم.

وی در همین‌زمینه به جایگاه کانون پرورش فکری در منظومه فرهنگی کشور اشاره و با خطیر توصیف‌کردن نقش این نهاد افزود: شیوه‌های آموزشی غیرمستقیم و مربیان توان‌مند این مجموعه تاثیربه سزایی در پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی کشور با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته و دارند.

کانون جایگاه مهمی در منظومه فرهنگی کشور دارد
محمد حیدری، سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر

نماینده‌عالی دولت در شهرستان رودسر در توضیح این سخنان اظهارکرد: پس از شکل‌گیری شخصیت کودک در خانواده، مربی مهم‌ترین فردی است که می‌تواند در ابهام‌زدایی‌ذهنی و هم‌ستیزی فکری آینده‌سازان ایران اسلامی نقش‌آفرین باشد و مربیان کانون نقش اثربخشی در ایجاد باورها و برطرف‌سازی تناقضات ذهنی مخاطبان ایفامی‌کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر درعین‌حال، از ماندگاری آموزه‌های مربیان و عمل‌گرایی در فعالیت‌های کانون سخن‌به‌میان‌آورد و با بیان‌این‌که برنامه‌های این مجموعه به جنبه‌های آموزش فردی و اجتماعی نسل کودک و نوجوان نگاه ویژه‌دارد، تصریح‌کرد: این مهم نقش غیرقابل‌انکاری در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتمای متوجه این نسل دارد.

محمدحیدری هم‌چنین، از فعالیت‌های کتاب‌محور کانون نیز سخن‌گفت و با تبیین این موضوع که کتاب و کتاب‌خوانی زمینه‌ساز ارتقای آگاهی‌ها و ایجاد موازنه میان دانستی‌ها و مجهولات است گفت: مأنوس‌سازی کودک و نوجوان با کتاب، افزون‌بر پیش‌گیری از تهدیدهای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به ماندگاری دانسته‌های این نسل کمک‌کند.

این مسئول، بخش دیگر صحبت‌های خود را به اهمیت تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رودسر و بخش زیاز شهرستان اختصاص‌داد و با اشاره به بافت جمعیت روستایی رودسر گفت: برای بسترسازی جهت خدمات‌رسانی هرچه بهتر کانون به مخاطبان شهری و روستایی تلاش‌می‌کنیم.

او درهمین‌حال، از درنظرگرفتن ۲۵ میلیارد ریال جهت تکمیل مرکز فرهنگی هنری در حال احداث کانون چابکسر و تخصیص  ۱۷ میلیارد ریال آن  خبرداد و ابراز امیدواری‌کرد که طی سال جاری شاهد پیش‌رفت قابل توجهی در این طرح فرهنگی باشیم.

هدف غایی‌کانون تربیت نسلی ولایی و انقلابی‌است

مدیرکل کانون استان گیلان هم طی این دیدار که در راستای سفرهای شهرستانی و در جهت افزایش هم‌گرایی و پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی صورت‌گرفت، با قدردانی از توجه و نگاه فرماندار شهرستان رودسر به مقوله فرهنگ، گزارشی از برنامه‌های این مجموعه در استان و شهرستان ارایه‌داد.

کانون جایگاه مهمی در منظومه فرهنگی کشور دارد

سیدجلیل میرعظیمی در همین ارتباط به بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی پژوهشی کانون اشاره و با فرآیندمحور توصیف‌کردن این برنامه‌ها گفت: هدف نهایی مربیان کانون پرورش فکری پرورش نسلی آگاه، ولایی و انقلابی است.

وی در این میان، شیوه‌های خلاقانه، هدف‌مند و کتاب‌محور مربیان این نهاد فرهنگی را از دلایل توفیق این مجموعه دانست و با اشاره به اعتماد کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به کانون اظهارکرد: ایجاد پیوندهای موثر با مخاطبان و نقش‌آفرینی کانون به‌عنوان مکمل نظام‌آموزشی کشور نیز از دیگر دلایل اثربخشی برنامه‌های این مجموعه متولی حوزه کودک و نوجوان به‌شمارمی رود.

او در این میان به بیش‌از ۴۰۰ هزار جلد کتاب موجود در کتاب‌خانه‌های مراکز کانون استان اشاره و با تشریح روند اهدا و ارسال کتاب توضیح‌داد: طی این حرکت فرآیندمحور، زمینه‌های غنی‌سازی کتاب‌خانه‌ها و افزایش  منابع مطالعاتی فراهم‌می‌شود.

اجرای طرح کانون‌مدرسه در سایه همراهی و همگامی آموزش و پرورش و برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، ازدیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های سیدجلیل میرعظیمی موردتوجه قرارگرفت و وی با مهم‌توصیف‌کردن نقش فرمانداران به‌عنوان نماینده‌عالی دولت در شهرستان، رئیس شورای اداری و آموزش و پرورش گفت: حمایت مسئولان می‌تواند در پیش‌برد هرچه بهتر این برنامه‌های هدف‌مند و فرهنگ‌ساز و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی کمک‌کند.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین، از خواسته‌های این مجموعه برای اختصاص منابع لازم جهت تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری رودسر و بخش زیاز این شهرستان سخن‌گفت و با اشاره به نیاز کودکان و نوجوانان بخش چابکسر به خدمات فرهنگی گفت: تخصیص منابع برای تکمیل مرکز فرهنگی هنری این بخش نیز از اهدافی است که به جد از سوی کانون پرورش فکری دنبال‌می‌شود.

او در تبیین اهمیت توجه به حوزه کودک ونوجوان، مرکز فرهنگی هنری کانون رودسر را موردتوجه قرارداد و با اشاره نقش این مجموعه در ارتقای شاخص‌های فرهنگی شهرستان گفت: حمایت از کانون به و مربیان آن که در سایه احساس، عاطفه به هدایت نسل کودک و نوجوان می‌اندیشند، نقش‌به‌سزایی در رشد کشور و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

ارایه گزارش از سوی زهرا بابازاده، مربی‌مسئول و هنرنمایی حلمانوروزی و محمدصدرا احمدی، از اعضای برگزیده کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان رودسر، از دیگر برنامه‌های این نشست‌  در فرمانداری شهرستان بود و درپایان نیز اعضای برگزیده این مجموعه از سوی فرماندار با اهدای لوح سپاس و بسته‌های فرهنگی تجلیل‌شدند.

کانون جایگاه مهمی در منظومه فرهنگی کشور دارد

کانون جایگاه مهمی در منظومه فرهنگی کشور دارد

کانون جایگاه مهمی در منظومه فرهنگی کشور دارد

کانون جایگاه مهمی در منظومه فرهنگی کشور دارد

گفتنی‌است، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان طی این سفر یک روزه که 30 مرداد 1402 صورت‌گرفت، نشستی نیز با رئیس آموزش و پرورش شهرستان‌داشت و به ریل‌گذاری برنامه‌های تربیتی، فرهنگی و آموزشی پرداخت.

کانون جایگاه مهمی در منظومه فرهنگی کشور دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =