کد خبر: 329148
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
تاکید بر تقویت کتابخانه‌های پستی

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از مراکز فرهنگی هنری سروستان، فسا و مراکز سیار روستایی بازدید و از نزدیک با مربیان این مراکز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری در روز اول از سفر خود به استان فارس از مراکز فرهنگی هنری سروستان، فسا و مراکز سیار روستایی بازدید و از نزدیک در جریان عملکرد مربیان و مشکلات آنها قرار گرفت.

فلاح ضمن ابراز خورسندی از عملکرد مناسب مراکز سروستان، بر افزایش تعداد کلاس‌های رایگان پایه در مراکز، ضرورت عضویت در کانون به عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام در کلاس‌های فرهنگی هنری و تقویت کتابخانه‌های پستی تاکید کرد و یکی از مأموریت‌های کانون برای اعتلای فعالیت‌ها را جذب استعدادهای ویژه و تمرکز بر امر استعدادیابی مخاطبین برشمرد.

وی در ادامه طی بازدید از فضای فرهنگی مرکز سروستان، معرفی و نمایش ویژه کتاب‌های جدیدی که اخیرا به مراکز کانون ارسال شده را یکی از نقاط قوت مراکز عنوان کرد.

علی خواجه نژادیان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کانون فارس، به معرفی مرکز سروستان و مربیان پرداخت و از دغدغه‌ها و چالش‌های موجود در مراکز فارس سخن گفت.

مرکز فرهنگی هنری سروستان در ۷۰ کیلومتری شیراز واقع شده است و از سال۱۳۶۱ فعالیت دارد.

معاون فرهنگی کانون بر تقویت کتابخانه‌های پستی تأکید کرد

پوشش حداکثری خدمات به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی

فرهاد فلاح در ادامه بازدید از مراکز فارس در مرکز ثابت و سیار روستایی فسا حضور یافت.

معاون فرهنگی کانون ضمن قدردانی از تلاش‌های خالصانه همکاران و مربیان مراکز فسا، بر پوشش حداکثری در زمینه ارائه خدمات به روستاهای شهرستان تأکید کرد.

فلاح شناسایی اعضای نوجوان توانمند با هدف گسترش فعالیت‌های کانون در مدارس در قالب طرح کانون مدرسه را مهم دانست و این موضوع را یکی از رسالت‌های فعلی کانون برشمرد.

همچنین در حاشیه این دیدار فرهاد فلاح از عروسک‌های دست‌ساز مربیان و اعضای مرکز فسا بازدید کرد.

علی خواجه نژادیان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز در این دیدار با اشاره به وجود ظرفیت بالای سرمایه نخبگانی در سطح شهرستان فسا، ابراز امیدواری کرد بتوان با استفاده از این فرصت، تعداد مراکز و همچنین خدمات کانون در این شهرستان را گسترش داد.

در ادامه فلاح با همراهی مربی کتابخانه سیار روستایی فسا، به روستای ابوذرآباد از توابع زاهدشهر فسا رفت و در برنامه‌ای با اعضای کتابخانه و کودکان روستا دیدار و به آنها هدایایی اهدا کرد.

اجرای فعالیت‌های قصه‌گویی و ساخت کاردستی توسط کودکان، بخش‌هایی از این برنامه بود.

مرکز فرهنگی هنری فسا در 150 کیلومتری شیراز واقع شده و از سال1343 فعالیت دارد. این مرکز در حال حاضر با 490 عضو و نزدیک به 9000 جلد کتاب در حال فعالیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =