پرورش کودکان آینده کشور را تضمین می‌کند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درسفر به استان لرستان با فعالان فرهنگ و هنر استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ شامگاه چهارشنبه یکم شهریورماه1402 مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درجریان سفر به استان لرستان طی یک نشست صمیمی که در خرم آباد برگزار شد با فعالان عرصه‌ی فرهنگ و هنر استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
دراین نشست تعدادی از فعالان این عرصه به بیان نکته نظرات خود در خصوص ارتقاء فرهنگ و هنر و ادبیات را مطرح و سوالات و خواسته های خود را بیان داشتند.
حامد علامتی دراین نشست ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ابراز خرسندی به خاطر بیان دغدغه فعالان عرصه فرهنگی استان گفت: تلاش در زمینه فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان ونوجوانان بسیار ارزشمند است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت نقش کنشگران عرصه فرهنگ، عنوان کرد: اگر فرهنگ را شکل‌دهی ذهنی رفتار یک جامعه بدانیم ضرورت نقش کنشگران عرصه فرهنگ بسیار ارزشمند تصور می‌شود که در شکل‌گیری هویت فرهنگی استان‌ها دخیل هستند.
علامتی با بیان اینکه در جنگ شناختی و ترکیبی لزوم کار فرهنگی در میدان بیش از پیش اهمیت دارد، افزود: کار فرهنگی که با زبان ادب و هنر ارائه می شود اهمیت بسیاری دارد و در تربیت قشرآینده ساز جامعه بسیار موثراست.
وی ادبیات کهن و ادبیات بومی و محلی را یکی از روش‌های نوین در مسائل فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: ما چون با عرصه کودک و نوجوان سر و کار داریم باید به روش‌های غیر مستقیم بتوانیم دامنه تاثیرگذاری بیشتری در انتقال آموزه های تربیتی داشته باشیم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برنامه‌ریزی در حوزه کودک و نوجوان را راهبردی‌ترین تصمیم کشور دانست و بیان داشت: با پرورش کودکان می توان آینده کشور را تضمین کرد. 
علامتی با تاکید بر اینکه دستگاه های متولی در بازسازی ساختار فرهنگی باید از از لایه‌های میانی و کسانی که به صورت خودجوش کار فرهنگی و انجام می‌دهند حمایت کند، عنوان داشت: رویکرد کانون پرورش فکری، تقویت و حمایت از گروه‌های مختلف مردمی است که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند.

 پرورش کودکان آینده کشور را تضمین می کند


وی با اشاره به انتشاربیش از ۱۵۰ عنوان  کتاب چاپ اول و حدود ۳۵۰ عنوان  تجدید چاپ در سال جاری گفت:  در مجموع بیش از 3میلیون کتاب در کانون امسال متتشر شده است و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی جزء اولویت های فعالیت های کانون هستند.
 مدیرعام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آثار تولیدی فعالان فرهنگی همچون کتاب، قصه، فیلم، انیمیشن و انواع محتوای تولیدی که در حوزه کودک و نوجوان که شاخصه‌های کانون را داشته باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت، همچنین آماده چاپ کتاب به زبان و گویش محلی استان‌ها برای کودکان هستیم. 
وی به ساخت مستند ایرانگرد کوچک اشاره کرد و گفت: در این مستند قابلیت‌های اجتماعی، طبیعی و بومی محلی استان‌ها به تصویر کشیده می‌شود و یک قسمت ۲۴ دقیقه‌ای برای معرفی لرستان ساخته خواهد شد.
در بخش بعدی این نشست مهدی ذوالفقاری رییس کانون زبان ایران ضمن ابراز خوشحالی برای حضور درجمع فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان لرستان گفت: همکاری و همگرایی بیشتر میان فعالان فرهنگی و هیئت های اندیشه ورز در استان نقش تاثیر گذاری در رشد استعدادهای کودکان ونوجوانان این دیار دارد.
ذوالفقاری توسعه کانون زبان در استان را مهم دانست و گفت: استفاده از ظرفیت های آموزش آنلاین و تحقق عدالت آموزشی برای مناطق محروم استان از جمله اولویت های کانون زبان است.
در این نشست مهدی ذوالفقاری رییس کانون زبان ایران، محمدحسین توسلی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون و محمد جواد محمدی مدیر کل کانون پرورش فکری استان لرستان حضور داشتند.

 

 پرورش کودکان آینده کشور را تضمین می کند

 پرورش کودکان آینده کشور را تضمین می کند

 پرورش کودکان آینده کشور را تضمین می کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =