کد خبر: 329463
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
بازدید 520
کارگاه رصد شبانه آسمان از مرکز علوم و نجوم کانون زنجان

در شامگاه اول شهریور ماه سال ۱۴۰۲ برنامه‌ی رصد ماه برای اعضای کلاس‌های نجوم تابستانه‌ی مرکز علوم و نجوم به همراه والدینشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ طلعت آقاجانلو در گزارشی ابراز داشت: در شامگاه اول شهریور ماه سال ۱۴۰۲ برنامه‌ی رصد ماه برای اعضای کلاس‌های نجوم تابستانه‌ی مرکز علوم و نجوم برگزار گردید. این برنامه که به عنوان مبحث تکمیلی نجوم در کلاس‌های نجوم و ستاره شناسی اعضای مرکز در نظر گرفته شد از آغازین ساعات شب اول شهریور ماه شروع شد و به صورت همزمان با دو ابزار رصدی، اعضا و والدین آنها توانستند با جزییاتی از ماه و عوارض سطحی آن آشنا شوند.

مسئول مرکز فرهنگی هنری علمی علوم و نجوم کانون پروش فکری استان زنجان گفت: همزمان با برگزاری رصد ماه در این شب، مربیان مرکز به بحث آموزش نرم افزارهای نجومی نیز پرداختند و حاضران در برنامه را با جدیدترین و به روزترین نرم افزارهای کارآمد نجومی به منظور شناخت هر چه بهتر آسمان شب آشنا نمودند. نرم افزارهای Sky View، Star walk ۲، ISS Tracker ، Stallarium  و ... جزو این موارد بودند. آشنایی با صورت‌های فلکی در زیر آسمان شب و جهت‌یابی به کمک آنها در طی شب و شناخت مسیر عبور اجرام آسمانی نیز مباحث مطرح شده در این شب رصدی بودند.

وی یادآورشد: در ادامه‌ی کار اعضای ارشد مرکز با همراهی مربیان نجوم در گنبد رصدخانه با تکیه بر توان مهارت افزایی در زمینه نجوم رصدی به جستجوی سیاره زحل از دید تلسکوپ سلسترون پرداختند و توانستند شکوه زیبای زحل را به همراه حلقه‌های آن رصد نمایند و خاطره‌ی ثبت این رویداد را از خود به یادگار بگذارند.

برنامه‌ی رصد کلاسی تا ساعت ۱۰ شب ادامه داشت و این تجربه‌ی خاطره انگیز برای اعضا و والدین کلاس‌های نجوم در تابستان ۱۴۰۲ ثبت گردید.

کارگاه رصد شبانه آسمان از مرکز علوم و نجوم کانون زنجان

کارگاه رصد شبانه آسمان از مرکز علوم و نجوم کانون زنجان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =