آمادگی کانون در برگزاری دوره‌های قصه‌گویی برای مربیان پیش‌دبستانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در گردهمایی مشترک موسسان پیش‌دبستاین استان با بیان اینکه قصه‌گویی یک ابزار تربیتی است، گفت: کانون آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزش قصه‌گویی به صورت حرفه‌ای، برای مربیان و مدیران پیش‌دبستانی را دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پیش از ظهر امروز گردهمایی مشترک موسسان پیش دبستانی در خانه معلم با حضور مدیران استانی اداره کل آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان و موسسان از سراسر استان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این گردهمایی با بیان اینکه زبان اولین و مهم‌ترین بخشی است که ذهنیات یک کودک را برون‌ریزی می‌کند و بچه ها در  نوباوگی کلمات را در ذهن دارند و در زیر هفت سال بهترین زمان برای ابراز آن چیزی است که در ذهن داشته است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: یکی از بهترین روش‌ها برای برون‌ریزی قصه‌گویی است و اینجاست که نقش کانون پرورش فکری پررنگ می‌شود و ما می‌توانیم به مربیان مهدکودک و پیش‌دبستانی کمک کنیم برای موفقیت در مرحله قصه‌گویی.

وی با بیان که انعطاف‌پذیرترین وسیله بازنمایی و بیان‌کننده ذهنیات و حالات کودکان قصه‌گویی است، گفت: قصه‌گویی مرتبط با تخیل کودک است و ما در کانون قصه‌گویی را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کنیم.

آمادگی کانون در برگزاری دوره‌های قصه‌گویی برای مربیان پیش‌دبستانی

مدیرکل کانون افزود: می‌توان تمام نکات آموزشی از هویت ملی، فرهنگ، هنر، مذهب، احترام به والدین، محیط زیست و ... همه و همه را در قالب قصه‌گویی به کودک آموزش داد و یک روش غیرمستقیم برای تربیت است.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری توانایی برگزاری دوره‌های ویژه قصه‌گویی برای مربیان را دارد، تصریح کرد: ارتباط خوب کودکان با کانون پرورش فکری می‌تواند مسیر آینده را با کشف استعدادی که در این مکان صورت می‌گیرد تغییر بدهد.

ابراهیمی‌هژیر بیان کرد: کانون مرجع است و می‌تواند مسایل و آموزش های تخصصی را به مربیان پیس‌دبستانی بدهد.

وی با بازی در میان کودکان اشاره و اظهار کرد: بازی و سرگرمی یکی دیگر از راه های برون‌ریزی کودکان است و باید اجازه بدهیم که کودکان کودکی کنند آن هم بازی هدفمند.

مدیرکل کانون اذعان داشت: در کانون بازی به صورت هدفمند و اصولی زیر نظر مربیان مجرب به صورت خلاقانه انجام می‌گیرد.

آمادگی کانون در برگزاری دوره‌های قصه‌گویی برای مربیان پیش‌دبستانی

وی با اشاره به بازی‌های فکری که تولیدات کانون پرورش فکری است، گفت:‌ ‍مربیان کانون در حین بازی به برخی از اختلالات کودکان پی برده و سعی می‌کنند با همکاری والدین آن را برطرف کنند و اگر این اختلالات شناخته نشود در دوران ابتدایی باعث افت تحصیلی و عقب‌افتادگی  درسی در بچه‌ها می‌شود.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: کانون در سطح استان 44 مرکز فرهنگی- هنری دارد که مدیران پیش‌دبستانی به همراه مربیان خود می‌توانند با مراجعه به این مراکز با مربیان آنجا ارتباط بگیرند و حتی در دروه‌ها و کلاس‌هایی که توسط مربیان کانون برگزار می‌شود شرکت کنند و کودکان را با خود با این مراکز ببرید.

وی به کتاب‌های منتشر شده کانون اشاره و خاطرنشان کرد: نشان مرغک در بالای کتاب‌های کانون یعنی اینکه هفت کارشناس این کتاب را بررسی کرده و بعد به چاپ رسیده است و کتاب‌های کانون از مطمئن‌ترین کتاب‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان با توجه به رده سنی هستند.

مدیرکل کانون با اشاره به سه روش آموزشی در کانون گفت:‌ اولین روش اکتشافی است یعنی فرصت کشف را به کودک و نوجوان داده تا خودش راه را پیدا کند. دومین راه ایجاد حساسیت یادگیری در کودک یعنی روش دلخواه آموزش او را باید پیدا کرد و از آن طریق آموزش را آغاز کرد و سومین مورد پذیرفتن تفاوت های فردی است و این مورد سوم بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه هرگز نباید بچه‌ها را با هم مقایسه کرد، خاطرنشان کرد: این مهم‌ترین اصل در کانون است و بچه را فقط با خودش مقایسه کرده نه با هیچ کس دیگر.

ابراهیمی‌هژیر خاطرنشان کرد: وقتی استعدادی را کشف کردید آن را به کانون بسپارید زیرا رشد این استعدادها در زمینه‌های فرهنگی- هنری و ادبی  در کانون بعد از ترویج کتاب و کتاب‌خوانی از رسالت‌های مهم کانون است.

آمادگی کانون در برگزاری دوره‌های قصه‌گویی برای مربیان پیش‌دبستانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =