کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در جستجوی ریز شهاب سنگ‌ها

کودکان ونوجوانان عضو چهار مرکز فرهنگی و هنری کانون استان خراسان جنوبی در قالب گروه «سما» در راستای یک پروژه در جستجوی ریز شهابسنگ‌ها هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، این پروژه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با ریزشهاب‌سنگ‌ها ، جداسازی، شناسایی و دسته‌بندی آنها و سپس تهیه عکس به کمک گوشی تلفن همراه و ارسال به انجمن نجوم ثاقب گیلان در چهار مرکز کانون استان و با محوریت مرکز فرهنگی و هنری درمیان و به عنوان گروه «سما» به سرپرستی رقیه خلیلی مربی مسئول کانون پرورش فکری شهرستان درمیان دنبال می شود.

گفتنی است؛ در این پروژه که به صورت کشوری و با زمانبندی مشخص در حال برگزاری است اعضای علاقمند در این مراکز که در گروه سنی دوره دوم ابتدایی تا دبیرستان هستند در گروههای ۳ تا ۴ نفری یافته های خود در این مورد را به همراه تصاویر به انجمن نجوم ثاقب گیلان، به عنوان نماینده این شبکه و مجری برگزاری این پروژه و همچنین برگزار کننده دوره های آموزشی وابسته به آن در سطح کشور ارسال می کنند.

این گزارش می افزاید؛ اعضای علاقمندان به شرکت دراین پویش در راستای ترویج علم نجوم و ستاره شناسی فعالیت خود را از ابتدای مرداد آغاز کرده و تا بیستم شهریور فرصت دارند که تصاویر تهیه شده از یافته های خود را به انجمن نجوم ثاقب ارسال کنند.

کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در جستجوی ریز شهاب سنگ‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =