کد خبر: 329837
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
بازدید 1662
موکب قاسم بن‌الحسن، موکبی با خادمان نوجوان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از موکب قاسم بن الحسن، موکبی که کودکان ونوجوانان خادمان اصلی هستند و نقش مهمی در خدمات‌رسانی به زوار دارند بازدید و به آنها کتاب اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، ظهر امروز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از موکب قاسم بن الحسن در جاده بهار بازدید و با کودکان و نوجوانان خادم و زائر در این موکب دیدار کرد.

موکب قاسم بن‌الحسن، موکبی با خادمان نوجوان

مونا اسکندری، نویسنده همدانی از خادمان این موکب بوده و در این دیدار اظهار کرد:در این موکب عده‌ای از همسران و خواهران و دختران شهدا و مدافعان حرم به همراه کودکان و نوجوانان به زوار خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این موکب سراسر شور و شوق خدمت وجود دارد و هر روز به نیابت از یک شهید این خدمت‌رسانی صورت می‌گیرد.

اسکندری بیان کرد: این محل یک کارخانه ماشین‌سازی بوده که متاسفانه به نتیجه نرسیده و صاحب این کارخانه این محل را در اختیار موکب و زوار امام حسین (ع)  گذاشته و ما به سرعت این محل را برای خدمت‌رسانی آماده کردیم و عنایت و توجه امام را برای راه‌اندازی این موکب دیدیم.

موکب قاسم بن‌الحسن، موکبی با خادمان نوجوان

وی گفت: هر روز شاهد اتفاقات زیبایی هستیم و همه زوار با رضایت و خوشحالی از این مکان می‌روند و حتی زائرانی داریم که علاوه بر رفت، زمان برگشت هم به این مکان آمده و از حضور در این موکب لذت می‌برند.

این نویسنده همدانی به اهدا چرخ‌خیاطی از سوی یک خیر به این موکب اشاره و اظهار کرد: ما در این موکب اتاق خیاطی راه انداختیم حتی برای بانوان زائر چادر دوخته‌ایم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی وجود دارد ولی مانع کار ما نشده، ادامه داد: هر روز از خانواده شهدا و جانبازان میهمان ما بوده‌اند؛ همچنین همسران شهدا چون همسر شهید سلگی، نادری، گمار و... با قرآن زوار را بدرقه کرده و برایشان دعا می کنند تا سفری بی خطر داشته باشند و بر روی کوله پشتی آنها عکس‌هایی از شهدا وصل می‌کنند.

اسکندری خاطرنشان کرد: مهم ترین ویژگی این موکب داشتن اتاق کودک بوده که نوجوانان خادم در این موکب با بچه‌ها بازی کرده و آنها را مشغول می‌کنند تا والدین آنها کمی استراحت کنند و نظافت در این موکب حرف اول را می‌زند.

موکب قاسم بن‌الحسن، موکبی با خادمان نوجوان

وی با بیان اینکه ما خادمانی داریم که خانوادگی به مدت 10 روز است در این مکان هستند، گفت: ما سعی کرده‌ایم که به کودکان و نوجوانان در این موکب نقش بدهیم و اینقدر این نقش دادن برای آنها مزه‌دار بوده که با هم رقابت برای خدمت دارند به طوری که زائران نوجوان هم مشتاق می‌شوند به ما کمک کنند.

اسکندری خاطرنشان کرد: ما هر روز یک جلسه همدلی داریم و مشکلات همان روز را بررسی کرده و با هم پیمان می‌بندیم و تجدید عهد می‌کنیم.

در ادامه مدیرکل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اتاق کودک بازدید کردند و برای کودکان و نوجوانان سربند بستند و به آنها کتاب اهدا کرد.

موکب قاسم بن‌الحسن، موکبی با خادمان نوجوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =